espulus Skrevet Mai 15, 2010 Skrevet Mai 15, 2010 Et lite spørsmål bare .. Må jeg av med fronten på noe vis for å bytte radiatoren på min 323i E36? Har ikke sett noe spesielt på hvordan den er festet osv, så egentlig bare latskap. Setter stor pris på svar
Eksos Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 Niks, det slipper du, men du må åpne panseret Er vell bare ett par slangeklemmer og ett par klips som må løsnes, etter det er det bare å løfte den rett ut og sette inn ny, tar deg 10min, + lufting av kjølesystemet etterpå..
AlXz Skrevet Mai 16, 2010 Skrevet Mai 16, 2010 1. løsne "kappa" rundt vifta. (den er festet med noe kips/propper øverst, så 2stk til sammen, så løfter du den opp forbi vifta. 2. Løsne slangeklemmer (3stk tot) 3. Løsne evt ledninger til nivåsensor/temp sensor til ac som sitter i radiator 4. Løsne de festene oppå radiator (som sitteri frontboksen) 5. Dra den rett opp. Mulig greit å tappe av veske først med tappeskrua i bunn på førersiden. Så husk å lufte som nevnt.
espulus Skrevet Mai 17, 2010 Forfatter Skrevet Mai 17, 2010 Tusen takk for svar! Får vel prøve meg litt på dette i morgen da
Dekkbrenneren Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 låner denne tråen litt, jeg har samme bil, men med aut. og har dermed oljekjøler til automaten inni radiatoren, hvordan skal jeg bytte da??
Eksos Skrevet Mai 17, 2010 Skrevet Mai 17, 2010 Har ikke bytta på bmw før, men på merce er det iallefall temmelig enkelt.. Må bare skru av de 2 oljeslangene som går til radiatoren, og naturligvis fylle på ny når du er ferdig
haakonhauk Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Pass på festene oppå radiatoren når du bytter, da disse er ganske så "jalla" vertfall på min 320, så klarte jeg å knekke begge disse. Forresten, noen som har forslag om du får kjøpt nye en plass ? Nå er radiatoren min stripsa fast, så ser ikke så bra ut, men sitter godt enda
espulus Skrevet Mai 18, 2010 Forfatter Skrevet Mai 18, 2010 Disse er allerede ødelagt ^^ Mine er "festet" provisorisk, så holder ikke stort lenge hvis bilen kommer på veien snart Så, hvor får man kjøpt slike?
AlXz Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 gs? koed? Er en måte å åpne de festene på.., så de ikke knekker når du bare presser de opp
espulus Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Skrevet Mai 19, 2010 Mine ble knekt i sammenstøtet med autovernet^^ Får vel høre med GS Trondheim om de har noen liggende:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå