Teekay1983 Skrevet Mai 15, 2010 Share Skrevet Mai 15, 2010 Praktiserer dere på forumet at bilen skal være på bakken 30 minutt etter at den bakre bærearmsforingen i forstillingen er presset inn i holderen? Gjelder dette bare foringer der en har brukt bmw sitt kerosene-baserte smøremiddel for at foringen skal være enklere å presse inn i holderen? Skal montere ny bærearmsforing nå, men skal bruke powerflex foring og prøve uten smøremiddel. Vil 30 minutts regelen gjelde da også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 16, 2010 Share Skrevet Mai 16, 2010 Tenker du på å bruke slik BMW orginal smøremiddel? Som er glatt først og blir lim etterpå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2010 Var tenkt å prøve uten smøremiddel. Powerflex foringene er vel enklere å presse på enn de orginale foringene? Så om jeg klarer det uten å bruke smøremiddel så er vel de 30 minuttene ikke noe å tenke på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Mai 16, 2010 Share Skrevet Mai 16, 2010 Riktig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Mai 16, 2010 Share Skrevet Mai 16, 2010 skjønte ikke helt hva du mente jeg :s men når jeg bytta mine på e30n pressa jeg dem b are inn og montert, husker ikke om jeg smørte, men fulgte ikke noe regel i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Mai 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2010 Vel, regel i hermetegn grunnet mangel på bedre ord/uttrykk. BMW har et eget smøremiddel som sikkert bmw autoriserte verksted og kanskje andre verksted også bruker å smøre på foringen for at den skal være enklere å montere inn i holderen. Etter 30 minutt vil dette smøremiddelet omdanne seg til lim og derfor må bilen stå på hjulene før det har gått 30 minutt slik at foringen får press på seg før den blir limt fast... eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fixfax Skrevet Mai 16, 2010 Share Skrevet Mai 16, 2010 åja går ikke mange dagene av gangen før man lærer noe nytt ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå