Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kassa funker alltid fint når bilen er kald. Har den stått litt, men fortsatt er varm, så slurer bilen seg så vidt i gang. Meldingene veksler mellom feil, normalangivelse og ingen angivelse. Også når alt er "normalt" hender det at enkelte punkter i displayet (punktene som danner "E D" og andre meldinger for girstatus) slukner, og displayet blir etter hvert bare sort, eller viser deler av bokstavene. Når det skjer så krangler kassa igjen ganske snart. Og jeg hører gjerne noen raske klikkelyder fra området rundt hanskerommet. Noen som har andre (billigere) forslag enn å skifte kassa?

Skrevet

Høres mer ut som el-feil.

Ville rengjort og kontrollert alle kontakter i forbindelse med kassa aller først.Har du skiftet olje og filter på kassa??Mye km på denne?

Skrevet

Høres rimelig ut. Men jeg har røsket i alle ledninger og kontakter som jeg ser, og dem jeg kommer til rundt/bak hanskerommet. Hvor sitter "mistenkelige" kontakter og ledninger for dette femomenet?. Skal skifte olje. Men er det et filter som skal skiftes også? Har bare tysk reparasjonshåndbok og ut fra den forstår jeg det som det er en "sil" i kassa.

Må hele motoren ut for å få skiftet kassa, i tilfellet?

Skrevet

Sitter kontakter nede på selve kassen,se på de du.Ikke røsk,ta de løst å spray de med elekrorens å se at de er hele.Blir svært skjelden feil på det som er montert inni biln av sånn ting.

Sitter et filter i bunnpanna på kassen ja,du må av med panna.Prosedyren for å fylle på ny olje,kan være litt spes.Let på net så finner du ut hvordan.

Du må ikke ut med motor for å skifte kasse,går fint å sleppe den ned under bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...