Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst på ny bil og har kikka såvidt litt på e60 touring M-tech men vet lite om disse bilene, bør jeg gå for 525d eller 520d?

manuell eller automat?

er det noen kjente problemer og ting jeg bør være obs på ang disse bilene ?

noen som vet om noen greie biler innen 400000,-

Skrevet

Hei, Stasjonsvogn =E61 Sedan=E60 :D

Jeg har en E61 520d ,163hk, manuell giring og er veldig fornøyd med den.

Når det gjelder ditt valg så er vel det litt smak og behag, 525 har jo større motor+at det er en 6er.

520 er 4er. Noen liker best automat og noen liker best manuell giring,jeg liker det siste.

Jeg er nylig blitt BMW eier og har aldri hatt BMW før så hva du må passe deg for kan jeg desverre ikke hjelpe deg med!

Lykke til med valget,fornøyd blir du nok uansett :)

Skrevet

Kommer litt ann på hva du liker og hva du er ute etter. Er du en person som liker fart så burde du nok gå for en 525d, men hvis du kun er ute etter kjørecomfort, så hadde jeg gått for en 520D Automat :-)

Skrevet

Kom vell en facelift på 07 modellene som kan være greit å få med seg,med ditt budsjett så er iallefall 520d innen rekkevidde.

Skrevet

520d er litt slappere når du laster den og møter en bakke. 525d med 400 nm moment er en drøm å kjøre med og uten last. Går som et skrømt h......!

Jeg har det selv og har ikke hadt noen nevneverdige problemer.

Skrevet

Det er nesten viktigere hvilken utgave av 520 det er snakk om. 150, 163 eller 177 hk. 525 har 177 hk og 400 nm før facelift. Jeg kjøpte 525d brukt, men det var nok litt tilfeldig. Jeg kunne godt klart meg med en 520 med samme effekt og 350 nm. Når jeg ser hva du kjører i dag så tror jeg ikke at det spiller noen stor rolle. 5 serien er himmel i forhold til den kugalskapen fra Ford. I alle fall på normal veg og det er vel der vi ferdes 99%. Lykke til.

Skrevet

520 manuell er vel ikke den utgaven som fikk mest endringer ved facelift våren 2007. Den du henviser til er ikke facelift. Facelift var vel en del nye motorer, forbedret automatkasse (lett synlig på automatgirspaken) og oppgradert kjørecomputer m.m.. Ved å legge regnr på mekonomen.no finner du chassisnr som du siden kan bruke på realoem.com til å finne produksjonsmåned på bilen. Nytt modellår er pr måned 09. I 2007 tror jeg at facelift var fra og med mars, men du vil også se om det er facelift på endel detaljer foruten de som allerede er nevnt har de led baklys med lysende striper og oppgradering av støtfanger foran. M-sport har samme støtfangerfront, men den mener jeg fikk høyglanspolerte vinduslister hvor den gamle bare hadde mattsvart. Personlig hadde jeg heller prioritert ønsket farge- og utstyrsspesifikasjon fremfor å se så mye på dette med facelift. Kurant og troverdig histore på bilen er også svært viktig og norsksolgte biler har 5 års reklamasjonsfrist. Dette betyr endel da BMW-importøren etter min erfaring er svært kundevennlig i så måte.

Skrevet

520d 163hk er en fantastisk fin motor! Sterk med LAVT forbruk. En 525d er overaskende slapp, med et lite imponerende dieselforbruk.. Om jeg har fått tilbud om en 525d, så har jeg takket nei.

I vinter var det voldsomt mye trøbbel med 525d VS glødeplugger som ikke fungerte.

Skal du ikke trekke campingvogn - tung henger osv, så kjøp 520d!

Det skiller 0.4 sekunder mellom 525d vs 520d 0-100km/t om jeg ikke tar helt feil.

Så jeg er spent på HVORFOR velge en 525d? ;)

Skrevet

Jeg har prøvet begge bilene. Jeg kjøpte 525d. Mener det er akkurat samme gløding på begge motorene. Bmw har glødeplugger som er varmere enn normale, så de må kanskje byttes oftere...? skal du trekke campingvogn eller tunge hengere, kjøp 525d. Men det er bedre uten henger :applause:

En sekser har bredere register enn firere = gleden varer lenger når du gir gass. 525d bruker 0,03 mer på mila i snitt. Mitt råd er å prøve begge motorene.

Ps. 525d går bedre og du vil elske lyden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...