Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd å starte bilen i flere dager nå, og begynner å bli meget lei!

Motoren skal ha 8,1 i kompresjon, og intercooler og trykkluft er avkoplet. Turbon står der fortsatt. Bensin trykk er stilt inn på 2,5bar.

Dersom jeg prøver å starte bilen på vanlig måte, hoster den en gang så vil den ikke mer. Starter altså ikke.

1: Dersom jeg holder for luftmengde måleren mens noen andre vrir på tenningen starter den, men da må gassen holdes inne, eller ruses dersom luftmengde måleren skal kunne slippes. Slippes gassen ruser den seg litt og stopper!

2: Tar jeg av kontakten til Kjølevannsteperatur føleren (den blå på termostathuset) starter bilen med en gang, uten at jeg trenger å gjøre noe med hverken gass eller luftmengdemåler. Men den går da på 3000rpm. Tar jeg så av kontakten til tomgangsreg. ruser den seg. Med kontakten til tomgangsreg. av eller på, og jeg setter i kontakten til den blå føleren stopper bilen momentant.

3: Setter jeg kontakten til vannføleren i en føler som henger løst utenfor termostathuset, og tar ut kontakten til tomgangsreg for så å starte, går den fint på ca 1000rpm på tomgang. Så fort jeg da prøver å sette i tomgangsreg. ruser den seg opp på rundt 3000rpm.

Deler som er byttet:

Ledningsnett

Hjerne

Coil

Luftmendemåler

Gassspjeldsensor

Tomgangsregulator

Coil ledning

Kjølevannstemp. føler

Noen som har noen ideer om hva i all verden dette kan være?? Jeg sjønner ingenting.

Skrevet

Ok, bilen starter etter enda et fordelerlokk og rotor bytte. Har forøvrig satt på alt av trykkslanger og intercooler igjen. Men den går ikke lenge på tomgang før den stopper. Pluggene er veldig våte, altså så får den for mye bensin. Er det kun blandingsskruen man kan justere dette med, eller finnes det andre måter??

Hadde jo igrunn tenkt meg til rudskogen til helgen!!

[-o<

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...