bJQRN Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Hallo dette gjelder en 87 e30 2.0l... Problem: Fjusking Hvordan: Startet etter jeg fylte på bensin, men har fylt på igjen 20l etter dette et anna sted. Symptomer: Dør ved berøring av gass, går ikke reint på tomgang, av og til starter den ikke. Den kan gå reint på tomgang av og til men så fort jeg kjører noen hundre meter så starter den å fjuske igjen. Testet: Motoren får bensin, plugger har gnist, luftmengde måleren?(bilen dør når jeg koblet ut kontakten, men kan det fortsatt være feil her?) Sjekket diverse vakum slanger, sjekket fordeler lokket. Kondensfjerner har jeg prøvd, har sjekket av bensinen brenner. Mistanker: Luftmengdemåler, bensinpumpe pumper ikke nok bensin? Noen som har vært borti dette? Trenger hjelp, takk på forhånd... Kan komme med en film hvis ønsklig!
ehrnst Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 vi kan jo starte med noe så enkelt som bensinfilter?
bJQRN Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Skrevet Mai 22, 2010 Har nå funnet ut at hvis jeg "strøper" retur slangen på bensinen går bilen når den er varm slik den skal... Hvis jeg tar av klemmen jeg har satt på retur slangen vil den ikke gå når den blir varm... Hva kommer dette av?
TL1000S97 Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Mener det skal sitte en utgang("nippel") for å måle trykk på fuelrail. Sjekk trykket med en enkel trykkmåler (Biltema har vel slike). Kan se ut som du har funnet ut av det siden bilen går greit når du klemmer igjen returslangen. Noe som kan tyde på en defekt trykkregulator (kan være det er "rusk" i den som får den til å stå åpen).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå