Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en BMW e36 316i 94 model M43 motor å bilen fusker på varm motor ved gang start i kø,hvis man står litt i kø så begynner den å fuske,så må ha ganske bra med turtal når man skal følge køen (gangstart) å da rister den helt sykt men dør ikke ut hvis man har litt turtal.

Tok ut Lmm å da ville ikke bilen gå bra ved gasspådrag,så Lmm virker som fungere greit.bilen går helt støkent på kal/varm motor så lenge man ikke står i kø..

Hva kan være feil,har prøvd å lese rundt her også på nette,men finner ikke ut av dette.så tenkte å spørre om noen har peiling på dette ellers må jeg sjekke den på verksted.

Takker for alle fornuftige svar :wink:

• 2 months later...
Skrevet

Hei!, ser at denne tråden er litt gammel, men har et lignende problem på min e36 318is 93 mod.

Turtallet på tomgang varierer opp og ned, det samme ved køkjøring i. Ved vanlig kjøring kan det noen ganger skje ved jevn gass i 60 og 80km/h at motoren på en måte begynner å bremse eller mister kraft, må da trø på gasspedalen lenger ned å så slippe opp. Merket du noe av dette og fant du ut problemet? Dette er vel kansje symptomer på defekt lamdasonde?

Skrevet
Hei!, ser at denne tråden er litt gammel, men har et lignende problem på min e36 318is 93 mod.

Turtallet på tomgang varierer opp og ned, det samme ved køkjøring i. Ved vanlig kjøring kan det noen ganger skje ved jevn gass i 60 og 80km/h at motoren på en måte begynner å bremse eller mister kraft, må da trø på gasspedalen lenger ned å så slippe opp. Merket du noe av dette og fant du ut problemet? Dette er vel kansje symptomer på defekt lamdasonde?

hadde akkurat desamme som du sier.byttet lambda og bilen ble gulle go ijenn :)

• 3 weeks later...
Skrevet

ta av tomgangs regulatoren .

vri med den med en hånd , pga det SKAL være En del som skal være løs og kan høre klike lyd fra den.

hvis ikke du hører den klikke lyden er den full av støv og dritt.

det du kan rense med er startgass sprayes inn i 4 kant hullet .

bruk engans hansker av gummi. og for guds skyld hold røyken slukket .

ved bruken av start gass

Skrevet

Hei, tomgangs regulatoren var det første jeg prøvde å bytte. Byttet fra den ene bilen til den andre, hadde tre stykker og alle var i orden. Bestillte lamdasonde og fikk den byttet og etter det var problemet borte. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...