Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Korleis ser ein om alpina felgene er orginale eller uorginale?

Og noen som veit om ein får 20'' godkjent på e38? Litt kjekt og ha da i vognkort.. Har lest ein plass at du ikkje trenger tuv, er da tilfelle?

Skrevet

Vet ikke om det fins uorg. 20" Alpina classic felger. Nye modellen finnes mye kopi, men de orginale har nok gravert alpina merket på baksiden av felgene. Da det finnes 20" org. til Alpina bør det nok la seg godkjenne på E38.

Skrevet
Vet ikke om det fins uorg. 20" Alpina classic felger. Nye modellen finnes mye kopi, men de orginale har nok gravert alpina merket på baksiden av felgene. Da det finnes 20" org. til Alpina bør det nok la seg godkjenne på E38.

Oki, takker for svar :)

Står alpina inni navkoppen, og noen nr..

Har sett noen med ventilen inni med navkoppen og noen med felg kanten. Har da med alderen og gjere?

Skrevet

orginale alpina felgene til B12 E38 står det alpina inne bak senterlokket ja. Er 9" fremme og 10" bak. Og de skal ha 20 eiker. I 1995 flyttet de ventilene inn bak lokket. Før 95 var de på kanten av felgene. Se på siste sidene i tråden om min 728 så ser du orginale alpina felgene til E38.

Vet ikke om det finnes kopier av disse felgene. Aldrig sett det.

Skrevet
orginale alpina felgene til B12 E38 står det alpina inne bak senterlokket ja. Er 9" fremme og 10" bak. Og de skal ha 20 eiker. I 1995 flyttet de ventilene inn bak lokket. Før 95 var de på kanten av felgene. Se på siste sidene i tråden om min 728 så ser du orginale alpina felgene til E38.

Takker. Ja stemmer dette.

Har like som dine, berre mine har ventil på kant..

Flott skuta di har blitt :D

Har du godkjent felgene? Veit du om eg treng tuv papir? Litt greit og ha da i vognkort.

Skrevet

Har du godkjent felgene? Veit du om eg treng tuv papir? Litt greit og ha da i vognkort.

Alpina classic i 20" med soft kant kom vel først med B12 5,7 e38 i slutten av 1995 uansett. Men disse felgene finnes både med skjult ventil og uten, originalt. B12 5,7 (12/1995 - 8/1998) ble levert med begge alternativer, mens 6,0 (7/1999 - 7/2001) ble bare levert med felger med skjult ventil originalt. :)

Begge alternativer fåes selvsagt kjøpt nå også nytt.

Skrevet

Alpina classic i 20" med soft kant kom vel først med B12 5,7 e38 i slutten av 1995 uansett. Men disse felgene finnes både med skjult ventil og uten, originalt. B12 5,7 (12/1995 - 8/1998) ble levert med begge alternativer, mens 6,0 (7/1999 - 7/2001) ble bare levert med felger med skjult ventil originalt. :)

Begge alternativer fåes selvsagt kjøpt nå også nytt.

Kjekt med litt info:) Har dekan godkjent da og?

Skrevet

jeg har ikke noe tüvpapirer på felgene. og de er ikke godkjent i vognkort. har tenkt til å gjøre det etterhvert. men har ikke fått gjort noe med det ennå. vet ikke hvordan jeg skal få det til heller. men det finner jeg sikkert ut når jeg skal begynne med det. men nå i første omgang blir det og få i gang bilen med 4,4L motoren og godkjenne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...