kappa100 Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Har ladeproblemer, byttet dynamo, sjekket av en expert, der var diodene ødelagt. Har satt inn en 520 dynamo som passet, dynamoen lader men lysene inni bilen lyser enda(abs og ladelampe) Har sjekket sikringer og ledninger... Hva er problemet?
Leo Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Kan være batteriet som har tatt kvelden, noen av cellene har død og ikke tar lading. Da har du forlite strøm på batteriet og da kutter den unødvendige funksjoner i bilen. Skifter du batteri, elller kobler til et ekstra batteri med kabler skal det gå bort
Muztang289 Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Satt inn en dynamo ifra en 520 til en 525? Nå vet jeg ikke så alt for mye om dette, men når jeg skulle bytte dynamo på bilen min fikk jeg beskjed om at det var viktig å bruke samme dynamo ( amper messig sikkert? ). Men vet ikke om det er mindre amper på 520'n enn 525'n? Sjekk det ut isåfall.. Men som Leo også sa.. Batteriet er sikkert gåent, batteriet i bilen min byttet jeg samtidig, dette ladet fint og ingen problemer, men det gikk maks 15 min før det hadde tappet seg og jeg ikke fikk start igjen.. Lykke til trådstarter =)
Leo Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 Det kan være en jordfeil du har når du har nytt batteri og dynamo og tappes etter 15 min eller som beskrevet nedenfor. Det enkleste å finne. Det du må finne ut når du starter bilen igjen er: Lader den opp mot 14,4 volt? Er det nede på 12 eller lavere tømmes batteriet raskt. Da er det feil på dynamoen/spenningsregulatoren som sitter på dynamoen (børstene) Bosh har løse børster på utsiden som er festet med to skruer og byttes med dynamoen på plasse i bilen. Husk koble av minuspolen på batteriet når du skrur på dynamoen og starter, lett og jorde og kortslutte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå