Sevenord Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Hei! Har prøvekjørt en 325 e36 og har følgende spørsmål til dere med peiling: - Bilen har enkel Vanos. Hvordan skal dette høres ut? Når den gikk på tomgang så kunne man høre en svak-svak uregelmessig klirre/klaprelyd. Er dette normalt? Ellers hørtes motoren veldig grei ut. Om dette kom fra vanos enheten er strengt talt heller ikke sikkert, men jeg merket meg lyden. - Det var en bensinlekkasje ca midt under bilen. Jeg rakk til bensinsølet med armen når jeg strakk den bakover under bilen og estimerer at det var ca under venstre baksete. Det kunne se ut som det hadde dryppet litt på asfalten bare mens vi sto ute å pratet og bilen gikk. Kjente ganske godt bensinlukt. Selger mente det kunne være en utluftingslange? Hva tror dere? - Det var også litt slakk i gearspaken men det er vel neppe noe verre enn noen foringer? Hva tror forumguruene?
SiohZ Skrevet Mai 19, 2010 Skrevet Mai 19, 2010 enkel vanos er ganske enkle og overhale. slik klaprelyd må du høre om den kommer direkte fra vanosen eller andre plasser i motoren. bensinlekasjen skal du ikke uroe deg for. sikkert bare en sliten slange som må byttes. ikke noe stor jobb. du kan skjekke www.drvanos.com for og finne den vanosen som gjelder den bilen du skal kjøpe
Sevenord Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Skrevet Mai 19, 2010 Takk for svar. Hva kan det eventuelt være som lager slik lyd? Forstår selvsagt at dette er umulig å formidle skriftlig - men for alt jeg vet så er det noen som kjenner seg igjen
Dekkbrenneren Skrevet Mai 19, 2010 Skrevet Mai 19, 2010 Det er nokså vanlig at disse m50 motorene lager litt lyd, har samme bil selv men ja, hørtes ut som vanos, kan jo alltids oppgradere denne med sånn oppgraderingskitt som de selger på koed for mindre støy. Det som også lager noe støy er at det er registerkjede og ikke reim på disse motorene, det rasler litt kan du si
Sevenord Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Skrevet Mai 19, 2010 Sant. Der har man mer som lager lyd Takk for innspill!
SiohZ Skrevet Mai 19, 2010 Skrevet Mai 19, 2010 les på dr.vanos.com så ser du vanlig at di lager lyder? vell da er ikke akkurat motoren i meget god stand da, og om han skal kjøpe en m50 så burde han finne en som er igod stand slik at han ikke må påkoste motoren i ettertid. har hatt m50 og m52. aldri hatt rasle eller klirre lyder i noen av dem. hadde klirrelyd av vanosen på min s50b30 men dette har jeg utbedret:) dette er iaffal min mening om dette. fordrar ikke lyder som ikke hører hjemme i motorrom:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå