Sturlis Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Hei, har et problem som jeg har sliti med en stund; Bensinmåleren min virker ikke. Har byttet den måleren i tanken (den røret med flottør inni, venstre side av tanken. Det hjalp ikke, og nå har jeg også byttet instrumentpanel uten hell. Jeg tror dette er et ganske kjent problem på e30, er det noen som vet løsningen på det? Bilen det er snakk om er en 88' 325.
SteffenM2 Skrevet Mai 18, 2010 Skrevet Mai 18, 2010 Du får nesten prøve og se om det er noen kontakt mellom instrument panelet og flottøren. bruk et multimeter, og se om det er kontakt!
Sturlis Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 bumper denne, nå virker tankmåleren, men den viser helt feil. Går det an å få kjøpt ny måler, bare selve måleren som står inni instrumentpanelet?
kristianbmw Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Halla,har du prøvd å måle med multimeter da?rart at den plutselig starta delvis å virke på vei te rudskogen i går trodde lissom det enten var kontakt/ikke kontakt jeg da
Sturlis Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 Nja nei har ikke det. Den viser jo feil, så da er det jo kontakt...
Fliid Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Uret i instrumenthus får man kjøpt løst. Har du byttet nivåindikator i tanken til en ny, eller til en man har funnet hos den lokale skraphandleren? Ved full tank så skal måleren ha en viss motstand og ved tom en annen motstand. Synd jeg har glemt hva verdiene skal være.
Sturlis Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 Kjøpte brukt tankmåler på koed, kan jo hende den ikke virker. Skal dra frem multimeteret imorra og måle litt jeg =)
Sturlis Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 Mener å ha lest et sted at den skal være rundt 55ohm når den er full...
Fliid Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Ringer ingen bjeller på 55 ohm.. Jeg begynner kanskje og bli litt ør... : )
Sturlis Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Skrevet Mai 24, 2010 0 ohm full og 600 ohm tom skulle det være. Har vært å målt nå, og min viste rundt 50 ohm uansett om flottøren var i toppen eller bunn, så da må jeg nok kjøpe en ny måler ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå