rypskar Skrevet Mai 19, 2010 Skrevet Mai 19, 2010 Jeg har prøvd å spørre om dette på bilforumet.no og det eneste svaret jeg har fått er et tips om å prøve her. Jeg har byttet fra M20B20 til M20B25 i en bilcrossbil, men den nye motoren går bare på tomgang. Med en gang jeg prøver å gi gass kutter den. Er det noen som har forslag til hva som kan være problemet? Jeg har funnet ut av nesten alle ledningene, men har to som ikke er koblet på hovedpluggen. Starter, strøm til ecu, oljetrykk og temperatur er koblet og virker. Men jeg har en grønn kabel med svart stripe og en mørkegrønn kabel som jeg ikke vet hvor skal. Så problemet kan være der. Jeg har også hørt at det er viktig med en føler som skal stå på gearkassen, er det noen som vet hvilke kabler den skal inn på og om føleren er av typen av/på slik at kablene bare kan kobles sammen? Bilen er en e21 så jeg bruker en 245 kasse for å slippe å bygge om mellomaksling. Så kassen har ikke føleren. Problemet kan også skyldes at jeg ikke har fått tak i riktig LMM enda, jeg har bare den fra M20B20 men trodde bilen skulle kunne gå med den. Det virker som motoren får litt mye bensin, den spytter ut mer gjennom eksosen en den gamle gjorde. Men jeg vet ikke om det skyldes LMM eller at det er byttet kam. Alle plugger er byttet og det er ikke falskluft.
ynknutse Skrevet Mai 19, 2010 Skrevet Mai 19, 2010 En midtuke bump på den siden jeg sliter med det lignende prob Går på tomgang, kutter tvært ved 1500 rpm starter opp igjen ved når turtalleter på ca 800 - 1000 rpm
ynknutse Skrevet Mai 20, 2010 Skrevet Mai 20, 2010 Med tanke på at jeg i natt skal kjøre 52 mil i håp om å få bilen min hjem så gir jeg deg en "HÅPERJEGSLEPPERÅSLEPE" BUMP
rypskar Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 Er det ingen som har noe forslag? Jeg har prøvd å koble fra LMM mens motoren går, den detter da litt på turtall hoster litt og kommer seg igjen. Hvis jeg kobler den på igjen skjer det samme, men det går ikke an å gi gass uten at den bare kutter. Skal motoren kunne få turtall uten LMM?
TL1000S97 Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Uten koblingskjema og diagnosekontakt blir det jo bare ren gjetning. Tror sleping og hjelp fra en som jobber med programmering av ECU/kjenner BMW's ledningsnett må hjelpe deg her. Trodde det var vanlig å bruke "custom" injection/ECU på løpsbiler? Kun da du har full kontroll og kan se bort fra alle kontroller/følere/O2-sensorer som en standard motor er avhenig av for å unngå å havne i nødprogram.
rypskar Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 Jeg har koblingsskjema fra Haynes manual og brukte det da jeg koblet til. Det er ikke så vanlig med custom ecu i bilcross, men jeg gjør dette for å lære og kommer sikkert til å prøve meg på omprogrammering senere. Alle følere på motoren er koblet til og jeg tror ikke den bruker nødprogram før jeg kobler fra luftmassemåleren. Jeg brukte bensinpumpen for å tømme tanken i dag, skal bytte til tank i bagasjerommet, og da virket det som det var ujevnt trykk. Så det kan være grunnen, men det får jeg ikke testet før ny tank er montert. Alle forslag til andre ting det kan være mottas med takk
TL1000S97 Skrevet Mai 24, 2010 Skrevet Mai 24, 2010 OK. Dersom du har sjekket at alle sensorer gir rett verdier (volt/ohm) gitt at det ikke er mulig med diagnoseverktøy (manglede obd-konakt) så bør det være en "mekanisk" feil. Tror du er inne på løsningen i og med at det kan være feil med trykkregulator/pumpe. Sjekk om "trikset" til et annet forumsmedlem i en annen tråd gir hjelp. Han satte på en klemme på returslangen (midlertidig) og da gikk motor noenlunde OK.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå