lienback Skrevet Mai 19, 2010 Share Skrevet Mai 19, 2010 Heysann Jeg har et lite problem, jeg så her om dagen at det hadde kommet noe veldig stygt på bilen min. Altså en bulk. Dette er bak på fangeren. Se bilde! Jeg lurer så sinnsykt mye på hvor mye det koster og fikse sånn? - jeg kom borti en kompis av meg, han fikk en liten bulk som du nesten ikke ser. Han var og så hvor mye det kostet på audi butikk. De takserte det, kom på 11400,- Jeg fikk sjokk, så da tenkte jeg at jeg bare tar det på forskringen! Har ikke så mye penger. Og nå så jeg at bakfangeren min og har fått en veldig stygg bulk, og da lurer på om noen her inne har skadet bakfangeren og måtte reparere den, hvor mye det ble? eller skal jeg ta det og på forsikringen? Bilde av skaden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ullsokken Skrevet Mai 19, 2010 Share Skrevet Mai 19, 2010 Stikk til en biloppretter å hør om hvor mye det vil koste Er det mye spør forskjellige.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Mai 19, 2010 Share Skrevet Mai 19, 2010 Hvis bulken er veldig liten er det også en mulighet å få "massert" den ut, i stedet for å måtte pusse ned, sparkle og lakke. Det blir fort billigere og mindre tidkrevende. På Audien mener jeg, hvis den bulken er i en karosseriplate av metall. Ang. plastikkstøtfangere og slik er jeg usikker. Men å taksere hos merkeverksted gir ofte en ganske vesentlig prisøkning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Mai 19, 2010 Share Skrevet Mai 19, 2010 Jeg er enig med Leadfoot. En kompiss kunne meddele en forsjell på nesten 50% fra en lokal biloppretter og merkeverksted. Sistnevnte skal gjerne bytte hele fangeren din også.. Den bulken i plasten skal med stor sannsynlighet bli (nesten) usynlig bare med varmepistol og oppspenn i fangeren hos noen som kan det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2010 Ja den fangeren er av plastikk. Det er m-tech. Jeg aner ikke hva varmepistol og oppspenn er, men hørtes bedre ut enn og skifte hele greia. Hvor mye koster en nye bakfanger + lakkering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet Mai 19, 2010 Share Skrevet Mai 19, 2010 Hei, jeg er lærling som biloppretter, og slike bulker har jeg rettet mange av =) Her snakker vi demontering av fanger, retting av fanger (bruker varmepistol, deretter pussing og litt sparkling og pussing igjen. Såvidt jeg ser, er den bulket bare ned til den linjen som går langsmed fangeren, og da slipper du også å lakke hele fangeren, det holder å flekke den 11000 kr syns jeg hørtes ekstremt mye ut, for all del ikke betal det. Vil tro du kan få rettet og lakket den hos noen for et par tusen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 19, 2010 Det hørtes bedre ut ja Mye kommer det på sånn ca? - og gjør vanlige bilverksted sånn jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sturlis Skrevet Mai 20, 2010 Share Skrevet Mai 20, 2010 Vil tro du kan få det til rundt 2000- 2500 kr. Bilopprettingsverksteder gjør sånne jobber ja Er ikke alle bilverksteder som har oppretteravdeling, men de alle fleste merkeverksteder har det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bujk1 Skrevet Februar 6, 2011 Share Skrevet Februar 6, 2011 Hei, Har en skade på bilen min som nesten lik. Har du fått fikset det? Evt. hvordan og hva ble gjort? Pris? http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=9&t=179350 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bujk1 Skrevet Februar 7, 2011 Share Skrevet Februar 7, 2011 Bump! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lienback Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2011 Bump! Nei jeg har ikke fikset det enda. Ser det så dårlig at jeg har nesten ikke tenkt på det. Men snakket med en som jobber med skade på bil, han sa at de kunne trekke bulken ut med og varme det opp eller noe. Jeg egentlig ikke peiling men slipper og kjøpe nye bakfanger ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Februar 14, 2011 Share Skrevet Februar 14, 2011 Hei, jeg er lærling som biloppretter, og slike bulker har jeg rettet mange av =) Her snakker vi demontering av fanger, retting av fanger (bruker varmepistol, deretter pussing og litt sparkling og pussing igjen. Såvidt jeg ser, er den bulket bare ned til den linjen som går langsmed fangeren, og da slipper du også å lakke hele fangeren, det holder å flekke den 11000 kr syns jeg hørtes ekstremt mye ut, for all del ikke betal det. Vil tro du kan få rettet og lakket den hos noen for et par tusen Tungvindt du skulle gjøre det. Trenger ikke demontere fanger for en slik skade, er ingen problem å få flekket det dær hjørne. Skipp oppretteren å sving innom ditt nærmeste lakk verksted, dette kommer på MAX 1500 inklusiv moms, er jo bare en bagatellskade. Mvh Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blå528bergen Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 1500 inklusiv moms må være kun for lakkingen . så kommer rettingen i tilegg . e vel ingen som jobber gratis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 1500 inklusiv moms må være kun for lakkingen . så kommer rettingen i tilegg . e vel ingen som jobber gratis litt av en bump... tråden er jo over 2 år gammel.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blå528bergen Skrevet Juni 16, 2012 Share Skrevet Juni 16, 2012 meningen var ikkje å bumpe falt bare inn på denne tråden når eg søkte etter noe annet. Måtte bare svare siden prisen var så langt fra ka det ville kostet i virkligheten . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå