Gå til innhold

Merkelig problem med min e39? Hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Bilen er en 1997 e39 m52-b20

Idag har jeg fått et merkelig problem på bilen, mens jeg kjørte til jobben.

Skulle bremse rolig og da slo inn abs og antispinn lampa (dette gjorde den før også men dem fant ikke ut noe på diagnose på bmw verksted?) Så plutselig datt speedo nåla ned til null og hoppet opp og ned fra null? Det funker litt så detter den igjen? Har lagt merke til at når den ikke funker, blir lyden mindre på radioen.

Noen som har vært borti dette problemet og kan hjelpe meg?

Takk for svar på forhånd...

Skrevet

mistenker tenningslåsen, eller nærmere bestemt den eletriske komponenten i enden på denne. hadde en e36 med samme symptomer en gang for lenge siden...

Skrevet
mistenker tenningslåsen, eller nærmere bestemt den eletriske komponenten i enden på denne. hadde en e36 med samme symptomer en gang for lenge siden...

Er det noe måte å finne dette ut på? om tenningslåsen er gåen?

Skrevet
Speedometer er koblet til venstre abs føler bak og vil ikke virke hvis den er defekt,men dette har jo ingen ting med lyden å gjøre

Men er ikke det rart at dem ikke har funnet ut dette på diagnosen for en uke siden? Jeg mistenker at det kan være dårlig kontakt på følern siden det ikke lyser permanent. Kan det stemme at feilen kommer og går da? For da jeg hadde bilen på diagnose, lyste ikke de lampene.

Skrevet

Jeg har akkurat byttet ABS føler venstre bak pga dette.

Min kom frem på diagnosen men mener at da var lysene der også.

Alle sier disse "har det med å ryke" her inne, men personlig kan jeg ikke forstå hvorfor egentlig..

Jeg tok ut min selv, og den var full av dritt (støv,gjørme, sand etc.) Jeg klarte selvsagt å ødelegge festet på min da jeg skulle ta den ut så da måtte jeg ha ny..

Men noe sier meg at min føler hadde virket om jeg hadde fått den hel ut, gjort den ren og puttet den inn igjen.

De bruker av og til sitte som fjell men min gjorde det ikke, så jeg foreslår du

prøver å ta den ut, vri litt, guff på med crc eller noe FØR du bregunner å slå på festet for da sprekker det lett...

Håper det ordner seg!

Skrevet
Jeg har akkurat byttet ABS føler venstre bak pga dette.

Min kom frem på diagnosen men mener at da var lysene der også.

Alle sier disse "har det med å ryke" her inne, men personlig kan jeg ikke forstå hvorfor egentlig..

Jeg tok ut min selv, og den var full av dritt (støv,gjørme, sand etc.) Jeg klarte selvsagt å ødelegge festet på min da jeg skulle ta den ut så da måtte jeg ha ny..

Men noe sier meg at min føler hadde virket om jeg hadde fått den hel ut, gjort den ren og puttet den inn igjen.

De bruker av og til sitte som fjell men min gjorde det ikke, så jeg foreslår du

prøver å ta den ut, vri litt, guff på med crc eller noe FØR du bregunner å slå på festet for da sprekker det lett...

Håper det ordner seg!

Tusen takk for bra svar!

Hørtes ut som det er noe sånt på bilen min også siden det kommer og går.

Da skal jeg sjekke dette, men lurer på om det er vanskelig å skifte dette selv? Og hvor mye koster denne føleren? Evt Link til der jeg kan kjøpe?

Skrevet

Ca 1000 ,- på GS bildeler.

Ikke vanskelig i det hele tatt om du får ut føleren. En skru på føleren inn i navet (unbraco eller torx) så er det bare en ledningsende ca.30 cm som er "snappet" sammen med bak innerskjermen. Løsne et par skruer på innerskjermen og noen av de klipsene så er du der.

PÅ klipsene så dra ut hele sentertappen også dra ut andre delen..

Der er også bilder på GS sine sider... ganske greit å se.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...