mj1986 Skrevet Mai 20, 2010 Skrevet Mai 20, 2010 Hei her om dagen stoppet bilen min under kjøring, etter videre kontroll fant jeg ut at bensin pumpa var død. Fått tak i en annen brukt bensin pumpe og montert denne. når jeg vrir på tenninga/ kinner motoren starter pumpa men kommer ikke bensin og bilen starter ikke. Kontakt stykke på begge siden til armaturet har 12V når jeg setter på tenning og på stikkerne til pumpa er det 0V men når jeg begynner å kinne motoren blir det 10,8V der. Noen som har ide til hva som kan være galt? haster litt da bilen er solgt og ny eier venter på bilen. Mvh Michael Jensen
Disaster Skrevet Mai 20, 2010 Skrevet Mai 20, 2010 Samme som skjedde meg, fant til slutt ut at det var dårlig kontakt i "hann - hunn" kontaktene til pumpa. Løste det med å ta noen kobbertråder fra en ledning og putte nedi hunn kontakten før jeg koblet kontaktene sammen. Det løste problemet Nå har problemet kommet tilbake, kinner og kinner uten at motoren starter, om jeg da slår hardt med knyttneven i baksetet der som pumpa sitter så starter den, dårlig kontakt bare Første gang dette skjedde hadde jeg ikke peiling på hva det kunne være, sto halve natta på E6 i regnvær og feilsøkte Når jeg fant ut hva det var måtte jeg bare le Lykke til.........
mj1986 Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Skrevet Mai 20, 2010 Men pumpa mi går når jeg kinner så den har kontakt! Var ute for morro skyld nå å løfta opp pumpa så den er så vidt under i bensinen og fikk en kompis til og kinne og da så vi at pumpa blåser istedet for å suge. Pumpa som satt i er en bosh pumpe mens den jeg fikk hos Doktor BMW var en VDO pumpe. Har dette noe å si? og er det på ett vist chassi eller årsmodell pumpene har blitt endra? (snudd polariteten)
mj1986 Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Skrevet Mai 21, 2010 Fant feilen! VAR BARE Å BYTTE OM MINUS Å PLUSS PÅ PUMPA SÅNN AT DEN PUMPET RIKTIG VEI =) BILEN STARTER Å GÅR =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå