S.E Skrevet Mai 20, 2010 Skrevet Mai 20, 2010 Hei , har en 02 320d som turbotrykket blir borte på. Feilen kommer bare en gang i blandt,er som å kjøre en bil uten turbo,ikke noe fusking eller noe sånt. Har byttet begge vacumstyringene men det hjalp ikke Har hatt diagnose på den men kommer ikke opp noen feilkode ang dette. Noen sier det er lmm og noen sier egr ventil. Noen som har hatt dette problemet å kan hjelpe meg?
Gjest Skrevet Mai 20, 2010 Skrevet Mai 20, 2010 du må først beskrive hva du mener med at "turbotrykket blir borte". lader den faktisk 0, eller lader den lite. kan dette være fordi den går i nødprog? osv... blir den styrt til å lade null, eller greier den ikke å lade?
S.E Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Skrevet Mai 20, 2010 Det er ikke noe ladetrykk i det heletatt. Noen ganger kan det vare i noen km og noen ganger i flere mil. Ikke noen fusking eller varsellamper som lyser.
Gjest Skrevet Mai 20, 2010 Skrevet Mai 20, 2010 har du målt ladetrykket til å være likt atmosfærisk trykk siden du sier dette? eller mener du bare at bilen "mangler sprut" ? bare spør for å få avklart hva vi prater om
S.E Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Skrevet Mai 21, 2010 Har ikke målt det men normalt så hører jeg turboen beggynner å lade. Gjør ikke det når problemet er der. Går bare som en "dass"
Gjest Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 ok. begynne med en diagnose.. kan høres ut som den går i nød prog, men litt usikker. har du powerbox eller lignende?
S.E Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Skrevet Mai 21, 2010 Har tatt diagnose men de fant ingenting. Satt powerbox på den før jeg kjøpte den men den er fjernet. Ble også byttet 1 eller 2 dyser på den før jeg hentet den.
e36touring Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 egr ventil som henger seg periodisk da, trenger ikke legge feilkode av det...da går jo turbotrykket i eksosen. Sjekk den du.
Gjest Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 nei den trenger ikke å legge feilkoder på det. men turbortykket går i eksosen? det har nok ikke så mye å si som du tror. husk at den tross alt står på trykksiden på eksosen. men ja, ser poenget ditt. ja det kan være en egr ventil som henger, og dette vil normalt gi feilkode på luftmasse. som igjen kan føre til at den går i nødprog.
S.E Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Skrevet Mai 21, 2010 Er det noen måte å teste den på ? Har tatt den av og det var en del sot/koks som jeg har fjernet.
Gjest Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 bare sjekk at ventilen lar seg flytte på.. at den beveger seg jevnt om du skjønner.
kimern979 Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 har akkurat samme problemet.ingen feilkoder.også byttet begge vakumregulatorene.skal sjekke mer neste uke hvis jeg får tid.tenkte først på tett/halvtett katalysator.den var ok.vet ikke om lmm kan fuske slik,virker som turbotrykket forsvinner helt.kan virke fint par dager.nå har den vært dau i 2 dager.av og til går den bra til jeg stopper den og ved neste start blir den lat igjen.skal si fra når jeg finner det ut.
S.E Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Skrevet Mai 22, 2010 Det hadde vært fint. Skal ta en diagnose til uka igjen hos en jeg kjenner hos autozentrum,får håpe han finner ut noe. Er utrolig frustrerende!!
Efen Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 jeg har faktisk også samme problemet Jeg har montert på powerbox, også er vakumslangen til egr ventilen tatt av og blott lagt, prøvd å ta av power boxen, rense egr ventilen, ta på vakumslangen, og ta den av igjen og sånt. men ingenting hjelper hos meg heller.... men er det sånn at siden jeg har power box så skal ikke vakum slangen til egr ventilen være koblet på? skjønner ikke helt hvordan han forige eieren har blottlagt vakumslangen til den :/ dere må si ifra når dere finner ut av feilen så skal jeg også gjøre det
kimern979 Skrevet Juni 10, 2010 Skrevet Juni 10, 2010 min ble i orden nå,feilen ble oftere etterhvert.ble lagret feilkode ladetrykkregulering.for lavt ladetrykk. demonterte lmm og slangen derfra til turboen.tenkte på å rense lmm da egentlig.gjorde det.men det som var feil hos meg var gummitetningen for slangen til luftinntaket på turboen,den lå nesten på tvers,mye falskluft der da,siden den suger inn masse luft uten at lmm registrerer det samme.var slik at motoren tok i skikkelig,så ble det kutt.etter jeg satte på plass dette og den rensen,har den nå virket fint i nesten to uker,ingen feilkoder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå