Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

min ble i orden nå,feilen ble oftere etterhvert.ble lagret feilkode ladetrykkregulering.for lavt ladetrykk. demonterte lmm og slangen derfra til turboen.tenkte på å rense lmm da egentlig.gjorde det.men det som var feil hos meg var gummitetningen for slangen til luftinntaket på turboen,den lå nesten på tvers,mye falskluft der da,siden den suger inn masse luft uten at lmm registrerer det samme.var slik at motoren tok i skikkelig,så ble det kutt.etter jeg satte på plass dette og den rensen,har den nå virket fint i nesten to uker,ingen feilkoder.

• 1 month later...
Skrevet

Endelig er min i orden også ,etter 5 diagnoser så fant vi ut at det var en turbotrykksensor

Som sitter på baksiden av innsuget.

En bitteliten sak som kostet en snau 1000`n lapp hos GS.

Tar ca en 1/2 time å bytte da den sitter litt trangt til .

Måtte skru av holderen til pollenfilteret og en plate som sitter under den ,da var det en ganske grei jobb.

Sitter i en 10mm skrue og en elkontakt

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22711.gif

Del nr 16 på bildet i linken :D

Deilig å ha en bil som går som den skal,drar MYE bedre og går jevnere.

Til og med kjerringe merka det,det er jo egentlig et mirakel i seg selv hehe :lol:

Skrevet

så bra at du har fått den til å funke :) min går fortsatt ikke :( åssen fant du ut at det var det som var feilen? kanskje det er det samme som er feil hos meg

Skrevet

Tok en diagnose og slettet alle feikoder.

Så kjørte jeg til feilen kom igjen, leste av feilkodene igjen.

Da var det den og en glødeplugg som kom opp.

Dra til noen som har ordentlig diagnoseutstyr så slipper du å kjøpe deler du ikke trenger å bytte.

Var et par andre steder først og de sa lmm og div andre ting men synes det hørtes litt rart ut , så jeg sparte noen tusenlapper på det.

Jeg var hos autozentrum (stor takk til Magne) siden de har det beste utstyret og har en del å gjøre med de gjennom jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...