kimmid Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Hei igjen folkens. Noen som har diagnose testeren fra Biltema? http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-o ... kodeleser/ Noen som vet om det finnes overganger til BMW kontaktene eller om det fungerer med en overgang?
kimmid Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Skrevet Mai 21, 2010 har da funnet ut at det ikke gikk. Hehe men jeg så på bruksanvisningen til biltemas nullstillingsverktøy at det ikke kunne nullstille airbag. Noen som vet hvilket verktøy jeg er ute etter?
TL1000S97 Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 har da funnet ut at det ikke gikk. Hehe men jeg så på bruksanvisningen til biltemas nullstillingsverktøy at det ikke kunne nullstille airbag. Noen som vet hvilket verktøy jeg er ute etter? Du er ute etter ett verktøy som kan kobles til OBD-kontakten. Slik som Biltemas enkle modell. Det du skal finne ut er om det finnes software som kommuniserer med en hvilkensomhelt OBD-enhet som sender rett kommando til ECU. Dette varierer fra produsent til produsent. Mange er "standard" (adresse/register), men andre er spesifikke for f.eks. Opel, VAG, BMW..etc. Det finnes også spesfikke OBD-enheter med ferdig "program" som kan resette f.eks. service-"lampe" eller Airbag-"lampe". Har selv (foreløpig) 4 "enheter" (og medfølgende software). Opelscanner, ELM-scan, ScanGauge-II og OBDKey. Opelscanner er helt spesifikk til Opel (og kan fikse alt på de modellene den støtter). Med proprietær kontakt.
kimmid Skrevet Mai 27, 2010 Forfatter Skrevet Mai 27, 2010 nå er jeg helt på villspor her:( Hva program/plugg støtter BMW sin 20pin diagnosekontakt da? Noen merker? produsenter? Jeg er utrolig dårlig til å leite på Internett:( Er min BMW OBD-II eller EOBD kompatibel?
Flua Skrevet Mai 27, 2010 Skrevet Mai 27, 2010 Jeg kjøpte en slik http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16549 når jeg kjøpte bilen min, og denne fungerer bra! Tar full diagnose av bilen. Det følger med software, men du trenger en seriellport på pc'en din. Evt et pcmcia kort med seriellport på. Det sies at det er litt problemer å få det til å fungere med USB-seriell overgang, men tror det skal fungere. Bilen må stå med tenningen på, og vanelig kjørelys på når du tar diagnose Softwaren er litt ustabil, så ikke fall for fristelsen å programere noe med denne.. Men diagnose og slette feilkoder har fungert flott for meg.
kimmid Skrevet Mai 28, 2010 Forfatter Skrevet Mai 28, 2010 Takk:D så på det i dag:D denne kan vel funke? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28886 Det skal være ett kort med driver o.s.v. Jeg bruker bærbar bare så det er sagt:P
Flua Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Vil tro at den kan fungere Men hvilken windows versjon bruker du? Jeg tviler på at softwaren til diagnose uniten fungerer under vista/windows 7, men den fungerer ihvertfall under xp. (32 bit)
kimmid Skrevet Mai 28, 2010 Forfatter Skrevet Mai 28, 2010 Vil tro at den kan fungere Men hvilken windows versjon bruker du? Jeg tviler på at softwaren til diagnose uniten fungerer under vista/windows 7, men den fungerer ihvertfall under xp. (32 bit) Supert, jeg bruker bare xp, det andre er for tregt for meg.
TL1000S97 Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Alle de diagnoseprogs jeg har fungerer helt fint i Win7. Som heller ikke er tregt. Selv på den lille 11.6'' jeg bruker når jeg sjekker/mapper motor (bil/MC).
kimmid Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Skrevet Mai 31, 2010 Alle de diagnoseprogs jeg har fungerer helt fint i Win7.Som heller ikke er tregt. Selv på den lille 11.6'' jeg bruker når jeg sjekker/mapper motor (bil/MC). den mini pc'n? svigers har en sånn en, og det tar evigheter å surfe med, men kjørte spill og auto cad på den, som krever litt og det funka den kjempe bra til:p 1. Dama fikk opp motorlys i dashen på sin 03 polo, og jeg brukte biltema sin til å kjekke dette da, men fikk NO CODE!?! HVA? Tar den ikke opp slikt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå