Gleid Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Har kjørt diagnose på DME/DDE modulen på bilen min og fikk følgende kode: 120 (MDR) Etterfulgt av en masse teknisk tysk som jeg ikke er så ram på. Noen som har vært borti kode 120 før? Etter det jeg har klart å finne ut av er det noe med innsuget? Noe med feil verdi på et potmeter. Erfaringer?
Breitling Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 E46 Trouble codes "Pedal sensor/ motor throttle valve potentiometer not plausible. Plausibility check between brake switch and pedal sensor http://www.kneb.net/bmw/E46/E46%20Trouble%20codes.pdf
Gleid Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Skrevet Mai 21, 2010 Ja, det var noe sånt jeg forstod det som også, men noen som vet hva dette betyr sånn rent praktisk? Er det pedalsensor som er gåen, eller throttlen?
Breitling Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 Du får kun en nøyaktig diagnose hos et verksted som har det rette utstyret. Det blir mye feilsøking med hjemmediagnose, da disse kun gir en indikasjon slik som i ditt tilfelle. Vanskelig å gi et konkret svar på hva som kan være galt her.
Breitling Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 jeg får module does not respond på fleste Det får jeg også på min bil, kun noen få moduler som jeg kan diagnosere. Men på alle BMW´r etter 1997 så får jeg konbtakt med alle modulene i bilen. Regner med at Carsoft ikke får kontakt p.g.a gammel software/hardware
///M Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 jeg får module does not respond på fleste Det får jeg også på min bil, kun noen få moduler som jeg kan diagnosere. Men på alle BMW´r etter 1997 så får jeg konbtakt med alle modulene i bilen. Regner med at Carsoft ikke får kontakt p.g.a gammel software/hardware kjedelig, jeg hadde så lyst til å prøve live data.
bjalle Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 jeg får module does not respond på fleste Det betyr enkelt å greit at bilen ikke har denne modulen,går ett skille ved 96-97 modeller som har fler moduler i forhold til før 96
Breitling Skrevet Mai 21, 2010 Skrevet Mai 21, 2010 jeg får module does not respond på fleste Det betyr enkelt å greit at bilen ikke har denne modulen,går ett skille ved 96-97 modeller som har fler moduler i forhold til før 96 Eller at softwaren i modulen er såpass gammel at den kan leses/gjennkjennes av Carsoft. F.eks vet jeg at jeg har en DME, men får opp "module does not respond" gjennom Carsoft, og dette skyldes tidlige utgaver av software i DME som ikke gjenkjennes i diagnoseprogrammet. I min bil får jeg kun tilgang til ZKV/ZVM(eller hva det nå het), Airbag og instrumentpanel gjennom Carsoft, mens gjennom GT1-systemet får jeg tilgang til alt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå