Positiv Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 Da motoren har en tendens i å bli noe for varm, ved køkjøring på varme sommerdager. Monterte jeg inn en el. kjølevifte fra biltema. Med braketter fra gs. Brakettene sitter som man ser av bilde, og en på undersiden av viften. Styrer viften med av og på knapp, som sitter ved siden av lysbryteren.
e30 tic Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 såg ut til å være et strøkent motor rom, men virker org vifta som den skal? eg har kun hatt m20 og di har aldri gått varme.
Spiff Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 hvorfor ikke bare sette inn en temp giver til og styre vifta med? så jo ut som en fin vifte da, hva kosta den?
Morty999 Skrevet Mai 22, 2010 Skrevet Mai 22, 2010 den orginale slurevifta fungere helt fint når den er i orden.. noe din tydeligvis ikke gjør.. og jeg hadde montert tempå føler på den, så den styrer seg selv har lik vifte selv jeg
Positiv Skrevet Mai 22, 2010 Forfatter Skrevet Mai 22, 2010 Det stemmer nok at den orginale vifta fungerer, når ting er som det skal. Men etter og ha prøvd ut to nye viskositetsvifter, og ingen av de fungerer. Har jeg gitt opp, og skaffet meg en el. vifte. Mulig det er vannpumpa, som var kjøpt uorginalt for noen år siden, som ikke avgir varme nok til at viskositetsvifta slår inn. Jeg vet ikke. Grunnen til at jeg bruker bryter, er fordi det ikke er så ofte jeg trenger og bruke den. Så da er det en enkel sak og slå den av og på. Brakettene, kjøpte jeg hos gs, for en par hundre kroner. Og vifta er fra biltema. Pris kr. 499,- Størrelse, 350mm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå