Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg skal nå gå til innkjøp av en 88' Bmw 318 som jeg da tenkte at jeg skulle gjøre en del med etter hvert som tiden går. Men det som da er hovedspørsmålet mitt er: Hvilken motor er det som sitter i den? Er det M40?

Og hva kan jeg gjøre for å få rundt 270 hester ut av den motoren, motoren har allerede fått seg en turbokonvertering og nåværende eier sier det er 220 hester i den nå. Skulle gjerne fortalt litt mer om hvilke deler som er montert så det hadde blitt lettere for dere å hjelpe meg, men jeg vet det ikke selv så..

På forhånd takk,

Tom Marius

Skrevet

e30 88 mod kom med m40, se etter fordeler frampå kam . eldre med m10

m039xo9ai8zydtqi3ey8.jpg

Hei. du klare neppe å dra ut 270hk av den motoren. tviler faktisk på 220hk også. er dette målt?

Hvist det er drat ut 220 hk hvilke trykk kjørest det på på ca 1,3 bar har du ca 230hk i motoren.

men ved dette trykke må det gjøres en del med motoren. senke comp bra motorsyring og fullingsystem som takler dette. girkasse drivverk og ha en turbo som klarer disse trykkene. ikke t3 eller kina turboer må satse på garrett gt som koster peng.

Mitt spørsmål er: hva er gjort med motoren, hvor mye penger har du tenkt å bruke.

og hvorfor i all vereden satser du på m40, en av di dårligste motorene til bmw.

hadde faktisk vært bedre med m10 fordi du kan klare 2,3 liter med den blokken.

jeg bygger selv turbo på m43 med 1,9 liter. og 0,7 bar boost dette gir ca 180hk i motoren.

Du kan klare å bygge 300 hk men da med m42 eller m44 og med masse penger. og en bil som ikke er noe egnet for kjøring på vanlig vei.

her er en som heter rob han har bygget m42 på ret under 2liter og garrett gt2871r"syntes jeg å husker"

brukt seriøst mye peng på dette.

finner han på http://m42club.com/

Hadde jeg vært deg, kjøp bilen kos deg, fordi turbo er gøy. men ikke drømm om 270hk

200hk er faktisk gøy det også, og hverfall i en e30 som er lett.

Har selv en 120d e82 med 200hk og rundt 1400kg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...