Gå til innhold

850ci klar for våren og sommeren!

Share

Anbefalte innlegg

Har vel en gammal tråd her et sted etter jeg kjøpte E31'en min i fjor sommer, men like grei å kjøre i gang en ny.

Sommeren og høsten fløy forbi og gikk mest til å lære seg bilen å kjenne. Når de første frostnettene nærmet seg gikk den inn i garasjen for vinteren (såklart!)

Har gått over en del teknisk på den, overhalt div motor- og slitedeler og påbegynt en liten inviduell styling etter smak og behag.

Tenkte å slenge ut et par bilder fra i dag! Nyvaska og nypolert :)

Det kosmetiske som har blitt gjort er;

- Byttet "bussrattet" med tre-eiket M3 ratt

- Byttet alt av tre og hele midtkonsollen med svart plast

- Fjernet askebeger og montert BMW koppeholder

- Sotede baklykter

Ellers har den også fått montert Wokke chips så den på en god dag eller optimalt burde ha ca en 340hk, 550nm, men dette stemmer neppe på min akkurat nå. 0-100 ligger rundt 7.5 sekund og burde optimalt sett være mellom 6-6.5. Hvor hestene forsvinner driver jeg å forsker litt på, men jeg antar girkassen trenger en liten overhaling. Delene er på plass, mangler bare ny girkasseolje for å sette i gang

Fikk nesten tak i CSi-speil tidligere i vinter, men disse ble solgt til en annen som bydde mye mer i siste liten. Kanskje neste gang?

Ellers har jeg jo såklart en liten to-do liste som inkluderer litt av hvert.

- Først og fremst rens av felgene. Bremsestøvet har lagt seg skikkelig i felgene og herdet over vinteren så jeg sliter med å få det av! :evil:

- Ellers har jeg et lite "svart" tema jeg ønsker for bilen. Dvs. at det nok blir profesjonell soting av vinduene og om mulig bytte til svart takstoff inni. Dette trenger uansett en seriøs rens i dag. Er (var) hvitt og forrige eier har røyket i bilen :roll:

- Lakkering og forsterking av frontspoiler. Den er full av steinsprut og sprukket lakk etter å ha fått et par dytt i nesa.

- Har to rustroser på takluka, så tenker det blir investering i ny

- Få bygd en tilpasset subkasse til trunken

- Midtarmlene fra E46

- CSi front/bakspoiler..?

- Kompressor og/eller muligens ombygging til manuell, men dette er foreløpig lav prioritet. Først skal den bli 100% 8)

sbn67ys3e5khoa20cpba_thumb.jpger1f6gegxreohfkqxvjx_thumb.jpg3euxq729qpr6b2fl25rg_thumb.jpgmloiicmh2vgtquyyijio_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en veldig god bil og kjenner absolutt ikke ut som man kjører rundt med en kasse på nærmere to tonn. Kjempekomfor og krefter i massevis. Den er ikke så rask fra stillestående pga vekta, men når man bare har litt turtall på maskinen så drar den godt avgårde og stopper ikke. Moro å slå ned kickdown i 100km/t og bare bli skøvet tilbake i setet.

Bensinforbruket er det eneste negative. Min ligger som regel mellom en 1.5-1.7 blandet. Den går under 1.2 liter på mila på langkjøring om du kjører den pent, men skal jo ikke akkurat komme og påstå at det er lavt forbruk det heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut :-)

Godt og se att den blir passet på og får nytt liv , Rattet ble bra det og den koppholderen var interessant

Er det noe orginaldeler eller hjemmelaget?

Ellers så håper jag att du blir med på treff i Nederland i September, satser på kolonne fra Norge :twisted: : 8)

Vi reiser muligens 3 biler til Tyskalnd i helga på treff, bare ett par ting som må ordnes først.

Men Nederland der stiller vi sterkt

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Huldra!

Koppeholderen er delvis hjemmelaget av orginale BMW deler ;)

Fant en liten guide av en som har gjort samme prosedyren før. Det må kuttes litt og jeg har gjort min egen vri for å beholde sigarettenneren. Mulig det blir en liten finpuss på det til vinteren igjen, men alt i alt er jeg fornøyd. Koppeholderen er iallfall mye i bruk!

http://www.frankies-bmw.com/8series/diy ... holder.php

Og en annen litt mer fancy løsning til E36 som involverer LED-lys

http://www.unitedbimmer.com/forums/bmw- ... tures.html

Vurderer å følge en av LED-guidene på 8er forumet og bytte ut all belysning med LED, men det får bli til vinteren :)

Og ja, Nederland skal jeg absolutt prøve å få med meg. Det høres ut som en kanontur! Ha det moro i Tyskland denne helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få testa min der i sommer, det er jo autobahn den er bygd for så tipper den er helt konge der!

I Norge er den mer så som så, sporer noe værre på de litt halvslitte veiene som finnes over alt med 255 dekk foran og 275 bak. Nesten litt slitsomt til tider, men men, aktiviserer jo iallfall sjåføren :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...