Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal fjerne rusten på min E36. Skal bl.a. skifte begge kanalene og par rusthull i gulvet.

Vurderer å bestille denne pakken fra Norwegian Chemical Technique:

Bilpakke Auto 3A (Totalbeh. karosseri, understell, hulrom)

For å fjerne rust og gi en beskyttelse som varer må det flere teknologier til. Vi har her utviklet et system som gir svært god langtidsbeskyttelse mot rust i aggresive miljøer.

Pakken inneholder det du trenger for å totalbehandle en personbils understell, innvendinge hulrom, dørker og gulv innvendig.og hele karrosseriet utvending.

Pakken består av:

1 liter Corrofix

5 liter Rustkiller EXP

3 liter FerroPrimer

1 liter Renomé IsoGrunn

3 liter MetalDefence

2,5 liter AutoProx

Det følger fyldig bruksanvisning med produktpakken

Kanaler kjøper jeg på Koed til 948,- pr stk.

Også kjøper jeg 4-5 slike plater:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=147864310

Jeg har et Telwin MIG/MAG sveiseapparat, men har ikke gass, så bruker bare flussfylt tråd. Har aldri rustbehandlet en bil før, men har lest litt om emnet på forum. Blir for det meste å kutte/slipe med vinkelsliper, men har amatør sandblåseutstyr tilgjengelig.

Blir dette bra? Trenger jeg tectyl i tillegg til den pakken? Bør jeg bruke gass på sveiseapparat? Det er rust i jekkhullene, bør de skiftes? Trenger jeg noe mer?

Skrevet
Funker dette som grunning? Altså som det første laget etter sveising.

http://www.jula.no/rustbeskyttelsesgrunning-130159

Funker nok det, men pass på at den ikke kræsjer med hva du lakker/maler over. Tenker da på løsemidlet som brukes i grunningen kan få overgående lag av annet produkt til å koke. Ellers syns jeg zink-spray er godt produkt til den jobben. Også Benga har noen gode produkter, de har jo drevet med dette i laang tid. Det viktigste er at du går riktig frem under arbeidet, rengjøring, pussing etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...