Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp.

Har en facelift motor i pre-face bil, ledningsnettet er litt sådær men.....

Problem 1:

Når bilen er kald, starter den med en gang uten problemer. Jukser litt på tomgang men starter tvert.

Når bilen er varm, må jeg kime den på starteren og holde 1/3 gass for at den vil starte.

Så hva er det som evt. styrer denne "varmstarten" hvor kan jeg begynne å feilsøke?

Problem 2:

Fra tomgang til bånn gass, veldig kjapt, henger pådraget litt igjen (hundredels sekund) Noen som fører til at jeg må ruse motoren litt før jeg kjører igang, ellers så kveles den! ! !

På forhånd, takk for alle forslag:)

Skrevet

Prøv en justering av gasspjeldbryter. Høres ut som den registrerer feil åpning å gasspjeld. Prøv og en rens av tomgangsregulator.

Kristianbmw har delvis rett, de fleste M20'r er litt vanskelige å starte ved varm, tar ett ar sekunder ekstra enn vanlig. Men gass skal være unødvendig. Grunnen til litt treg start ved varm er ofte ørlite lekkasje ut av o-ringer til dyser. Problemet merkes ikke av nesen og merkes ikke ved kald start, da den mater på mer bensin enn hva den gjør ved god driftstemp på motor. Stoper man motor, og starter med engang, så merker man ingenting. Ingenting har fordampet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...