WattisGirl Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Har litt problemer med shortshiften, den er grusom trang når jeg girer, på alle gira! Har bare blitt trangere å trangere. Slitsomt å kjøre lissom.. Noen som veit hva det kan være ? Hadde vært fint å fått noe svar
Fliid Skrevet Mai 23, 2010 Skrevet Mai 23, 2010 Hva slags shortshift er det ? De av metall, og er fettbar kan bli trange over tid. Hvis du har en shortshift som ser ut som en vanlig girvelger under belgen, (plastikk ring og plastikk kule på girvelger) så kan den hvite plastikkforingen vri seg om man har vært litt for rask med å låse den i spor. Vrir den seg så blir den og trang. Foringen jeg snakker om er nr. 6 på foto; http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/10996.gif Fra hva jeg har sett tidligere, så tror jeg ikke problemet ligger lenger inn i systemet mot girkasse / i girkasse.
WattisGirl Skrevet Mai 23, 2010 Forfatter Skrevet Mai 23, 2010 Hmm okei, da må jeg nesten sjekke litt mer, har ikke sett på noenting under der, eneste jeg vet er at den er jævli hard å gire med, og den har bltt verre og verre. Men får høre med geir om han gidder å se på den imorra ...
WattisGirl Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Skrevet Mai 25, 2010 Haha, har faktisk prøvd wd40 og litt fett, å det funker forløbig den er ikke såå hard nå, men merkelig at den skal bli så hard da.. må jo være noe annet rart, men vet ikke jeg, får se når den blir hard igjen..
bergeee Skrevet Mai 26, 2010 Skrevet Mai 26, 2010 ja. hva er det ikke wd40 ikke fikser? kunne nesten brukt det som smør på skiva:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå