Wazu Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Har et probleme med min 93 318is som forårsaker periodisk risting/ujevnt tomgang, samt plutselig kutt i alt som heter akselerasjon, kan kjøre bortover med jevn gass, og med gjevne mellomrom mister motoren all kraft, akkurat som om den har 10hk i et par sekunder, før den går relativt normalt. Kommer også ved gasspådrag. Uansett, i en annen tråd (http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=153674) fikk jeg et tips om å knipe igjen bensinreturen, og se om motoren gikk bedre da. Merket ingen forskjell, men noe annet uventet skjedde. Omtrent med en gang jeg knep igjen slangen, "sprutet" det bensin ut fra under innsuget, og rant nedover under der. Knep ikke igjen i mer enn 5 sekunder, men det kom alikevel en god del ut, sikkert rundt en kvart/en halv desiliter. Det kan da umulig være normalt? Kan det være noe tett der oppi, slik at mesteparten av bensinen går i retur? Og når jeg da knep igjen returen, ble det såpass trykk at det sprutet ut et sted? Eller kan det være at det er en luftlekkasje der, slik at det kommer inn luft i bensintilførselen, og når jeg da knep igjen returen kom det bensin ut i stedet? Trenger litt hjelp med akkurat det, for vet ikke helt hvordan jeg skal tyde den bensinlekkasjen som oppstod. Vet heller ikke nøyaktig hvor den kom fra, annet enn at det rant ut fra midt inne/under innsuget. Stoppet forøvrig motoren med en gang jeg så lekkasjen, og da jeg startet den et par minutter senere var det ikke tegn til lekkasje. All hjelp blir satt stor pris på. Er så utrolig irriterende å ha en bil som ikke er kjørbar mer enn et par kilometer, spesielt siden jeg har planer om bilferie i sommer. Uansett, hva i alle dager kan gjøre at det spruter bensin ut når jeg tetter bensinreturen? Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wazu Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 Ingen som har noen gode ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå