Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ble fortalt av Bmw at jeg måtte bestille nytt luftmasse måler. Så både på gsbildeler og på koed.no

Og for noen prisforskjeller, Gs skulle ha over 4k mens koed lå på under 2k

< - - - Bilen det gjelder.

Kan man sjekke selv om denne er gåen ved å plugge ut den stikken på målern mens bilen går på tomgang? Turtallet vil vel stabilisere seg vis den er ødelagt? (når man trekker ut stikken)

Eller er det noe annet man kan gjøre selv?

Er bare litt lei av å bestille deler og så er det ikke det som er feilen, men må vel bestille en ny luftmasse måler 8)

Skrevet

har faktisk samme problemet med min e36.

Den går opp og ned på turtall hvis jeg treffer en dump/hull i stor fart. Motoren "kveles" nesten men når jeg banker litt på luftmengdemåleren fungerer den igjen. Må vel byttes min også etterhvert...

Skrevet

ta å dra ut kontakten mens den går på tomgang, å hør etter om tomgangen endrar seg. gjer den de når du plygger av og på. så virkar målaren

:)

Skrevet
ta å dra ut kontakten mens den går på tomgang, å hør etter om tomgangen endrar seg. gjer den de når du plygger av og på. så virkar målaren

:)

Prøvde dette, men med en gang jeg dro ut stikken så hørtes det ut som turtallet falt noe over 1sek eller noe sånt, sikkert normalt når man plugger den ut. Har bare startproblemer på morgenen når bilen har stått over lengre tid. Er slik at jeg må starte bilen 2-4 ganger før den begynner å gå skikkelig.

Mulig jeg kan prøve dette på morgenen og sjekke om den går bedre når jeg trekker den ut.

Har hatt det gule motoremblet lyset i displayet en stund nå, begynner å gå litt lei :P

Har også skiftet til 6stk nye bocsh coiler og 6 nye tennplugger, uten at dette hjalp noe som helst. Dem trudde det var problemet i starten, dette var ikke på bmw verksted da.

Men tok nylig service på bmw og dem tok diagnose og mente det er luftmasse måler"n. Har mine tvil her, men må vel prøve å skifte det ut. Virker som mange av verkstedene ikke klarer å lokalisere feilene skikkelig. Syns det er meget rart og ikke minst meget dumt for kundene som bytter ut feil deler gang på gang. Blir dyrt i lengden gitt.

Skrevet

bytt vann temp giver. sitter under innsuget. tror det er den bakerste av de 2 som sitter der...

siden den kveles etter den har starta så tyder det på for lite bensin, og det pga vanntempen ikke gir signal til hjernen om att motoren er kald og trenger mere bensin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...