Pledd74 Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Hei, Jeg har byttet ABS sensor venstre bak som er giver til speedomneter, forbruksmåler. Antispinn og ABS funker som det skal men virker som antispinn er litt "følsom" (!) Om jeg drar på litt i slakk kurve og litt oppoverbakke, slik at det kommer litt ekstra trykk på ene eller andre bakhjulet (samme hvilket hjul..) så begynner antispinn-lampa å blinke litt. For å illustrere så blinket den på vei inn mot Oslo på innfartsveien ved å dra på i venstre feltet.. Har jo ikk motorkraft til at hjula slipper da så... Noen som har noen forslag ?? Kan det være dårlige hjullager som kan utløse "falske" meldinger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Mai 24, 2010 Share Skrevet Mai 24, 2010 Sensor med litt andre verdier enn resten av bilen evt. andre siden bak. Hadde samme problem men den var enda mer følsom.. abs slo også inn hele tiden. Byttet den en gang til og da var alt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pledd74 Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2010 Ok, men kjøpte du en sensor til og bytta samme plass? Er det ikke mulig å få dette justert eller synkronisert med en diagnose eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Mai 25, 2010 Share Skrevet Mai 25, 2010 Ikke det jeg fant ut. Jeg kjøpte en på gs etterpå, den første kom fra usa tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pledd74 Skrevet Mai 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2010 Hmm.. jeg kjøpte min på GS nå jeg, og ikke aktuelt å kjøpe en til uten å vite sikkert liksom. Men men er ikke stort problem så det får vel bare være så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet Mai 26, 2010 Share Skrevet Mai 26, 2010 Hadde jeg kjøpt på GS første gangen ville jeg kontaktet de Kanskje du får prøve en ny. Ettersom din er byttet nylig så sitter den vel ikke så hardt fast heller! edit : Regner med du har like hjul ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 hei! jeg har det samme abs problemet etter at jeg har byttet sensor foran venstre side så føler jeg at abs er veldig sensitivt den slår inn hver gang jeg bremsen er det bra dårlig eller skal den fungere slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HMW Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 Bare å bytte den igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjouan Skrevet November 4, 2010 Share Skrevet November 4, 2010 thats it! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå