Gå til innhold

Hjulstilling e34??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer enkelt å greit på om det går an å justere spissing osv bak på en e34?

Takker for alle svar!

Skrevet

ikke bak på e34 nei. går utifra at du sliter med bambi fenomene på eldre bmwer.

e36 kan man kjøpe justerbare stag. e46 kan man juster litt orginalt.

må sikker modde infestningen på bære bruen elle noe?

Skrevet

Kan slitte dempere etc være med på å påvirke spissing/dekkslitasje?

Har ikkje slitt spesielt med dekk tidligere, men nå har den bare på noen uker tatt helt knekken på bakdekkene.

Hva som må gjøres dersom en skal modde infestningen på bærebroen i såtilfelle?

Skrevet

for det første! alle foringer og kuler må være iorden.. nytter ikke å justere på noe som ikke har dette iorden..

kan nesten garantere at det ikke er iorden på din bil, har enda til gode å se en som har det.

når dette er gjort, hvis du fremdeles har slitasje på innsiden bak, for mye negativ camber, som man ofte får ved senking, kan du a) montere bakstell fra m5, eller B) kjøpe et sånn sett fra K-mac.

Skrevet

Kan nok med stor sikkerhet garantere at det er eit og annet av foringer osv som er modent for bytte, og demperene veit eg er godt moden også.

Dersom en går får m5 bakstell, hvordan er det da med antispinn osv?

Er vel mange som har byttet dette tidligere og veit koss det går?

Foringer og dempere tenker eg å få byttet i løpet av nær fremtid.

Får bare få kjøpt inn alt av foringer og kuler som trengs eg da:o)

Mye arbeid å få byttet alt slikt? eller er det slikt en fikser selv uten for mye problemer?

Skrevet

hvis ikke du har tilgang på en del uststyr vil du nok slite med foringene bak..

bakstillinga på m5en er i hovedsak lik den.. annen diff. så lenge den nye også har sensorer på hjulene så er det ikke noe problem.

Skrevet

takker for svar.

Du e34_525tds høres jo ut til å ha litt peiling på området, og grønn som eg er får eg spørre litt dumt eg;o)

Har du noe erfaring med disse settene fra k-mac? mye arbeid å fikse noe slikt?

Og evt har du en liste over det eg bør fikse av diverse foringer etc i samme slengen?

Dempere må eg også bytte, samt casterstag fremme.

Og er det noen i Bergensområdet som har mye arbeidslyst og vil skifte alt dette for en rimelig penge? ;o)

Skrevet

skal svare etter beste evne.

Når du bytter dempere, bruk noe ordentlig. Husk også å bytte "støtlagrene" (egentlig ei slags foring) på toppen av demperen bak. disse er så og si alltid defekte. sjekk også lagrene foran.

deretter er det traversforinger bak, de to store. pleier å være defekte.

de eneste andre foringene bak er da de 4 bærearmsforingene som du får i settet til k-mac. Jeg har selv desverre ikke prøvd dette, men har hørt mye bra om det.

det er også noen "brillelager" under der, lite stag med to bolter gjennom, enkle å bytte.

Så har du jo klikkestag(lenkestag) og stab foringer, dette er dog ikke noe kritisk og pleier å være iorden bak.

foran er det casterstag som du selv nevner. sjekk også bærearmer, og for slakk i hjelpesnekkeforing, altså når du tar tak i styrestager på høyre siden, se om du får bevegd det opp og ned.

og selvfølgelig alle styrekuler.

du må ha bilen på bukk og herje litt for å få kontrollert alt. det som er mest arbeid er traversforinger, og bærearmsforinger bak. (vil nå jeg si da).

kan være verdt å sjekke diff foring bak også, men pleier å være iorden.

bor desverre ikke i bergen lenger, men er sikkert noen som er int i en lite ved siden av jobb jobb.

lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...