Gå til innhold

Greenfilter E30 M3 - Passform? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg Greenfilter forrige dagen, storfornøyd på vei hjem fra Mekonomen.

Når eg skulle prøve det på derimot var eg verken overbevisst eller fornøyd.

Selve overgangs/flenseplaten passet ikke, denne må freses/bores opp i skruehullene og det fulgte heller ikke med pakning.

Så kom det til innfestningen som skulle holde vekten av luftmasse måler, denne passer ikke slik som beskrevet på tegning (eller i det hele tatt???!!!)

Noen som har Greenfilter kit på sin E30 M3 som kan hjelpe meg?

Ellers går det rett i retur til Mekonomen.

Kostet meg 1700kr :evil:

Link til tegning:

http://www.greenfilters.com/index/GREFi ... PartNo=P36

Produkt:

P36 E30 M3 2.3i 195/200/215hp '86-'91

Takker for all hjelp og tilbakemelding!

Skal helst på før GS Bildeler i helgen :D

Skrevet

Hadde du hørrt på ka eg sa te deg så hadde da passa. Grunnen te at flensen ikkje passa kan vara at den e te M20 LMM. Som eg sa så kjøpte eg kun flensen hos mekonomen, målte avstanden på dei fira skrue hålo, så fant han ein så passa. Kosta meg 120kr, og K/N filter fra kollevold te 710kr. Brankett fabrikerte eg sjølv. Da e jaffal drit lett.

Skrevet

Ikkje veit eg ka erfaringa du har med greenfilter. Men både esko og manualen tilsier at det er laget for s14b23 :)

jevla drit uansett. Men filteret var jo grom då :P

Skrevet
Hadde du hørrt på ka eg sa te deg så hadde da passa. Grunnen te at flensen ikkje passa kan vara at den e te M20 LMM. Som eg sa så kjøpte eg kun flensen hos mekonomen, målte avstanden på dei fira skrue hålo, så fant han ein så passa. Kosta meg 120kr, og K/N filter fra kollevold te 710kr. Brankett fabrikerte eg sjølv. Da e jaffal drit lett.

Hadde vært veldig fint om svar i forumet er skrevet på norsk, slik at det går ann å ta til seg informasjon.

Skrevet
Ikkje veit eg ka erfaringa du har med greenfilter. Men både esko og manualen tilsier at det er laget for s14b23 :)

jevla drit uansett. Men filteret var jo grom då :P

Koste meir enn da smake. E da te S14B23 så skal da jo passa. Eg hadde sjekka opp delenommeret på LMM, KAN jo henda den e blitt bytta te ein 325 elns? Vett aldri.

Hadde vært veldig fint om svar i forumet er skrevet på norsk, slik at det går ann å ta til seg informasjon.

Vi er fra samme plass, og derfor skrev jeg på dialekt til han. Vi skriver ikke så uforståelig på dialekt som f.eks nordlenningene og sørlendingene. Alle innlegg jeg skriver er på bokmål, eller "norsk" som du kaller det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...