Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle vise bilen på biltilsynet for å få godkjent senkesett, men han som utførte godkjenningen mente jeg kjørte med ulovlig hjulkombinasjon. Han mente hjula foran stakk bittelitt utenfor skjermen når man ser overfra. Selv klarte jeg nesten ikke se det.

Jeg kjører med 8" x 17" felger med 225/45 dekk hele veien rundt, et38 tror jeg.

I vognkortet står det at godkjente alternative hjul er: 7 1/2" foran og 8 1/2" bak.

Ble ganske irritert, så jeg dro rett til Bavaria hvor jeg kjøpte bilen for et år siden. De begynte å le og sa at gutta på biltilsynet har jobba der litt for lenge. Han skrev ut et ark som beskrev mulige og lovlige hjulkombinasjoner på akkurat min bil.

Viste dette arket hos biltilsynet, men det holdt ikke. De mener jeg må få hjulkombinasjonene fra BMW Norge. Venter på svar fra dem.

Noen som vet om 8" x 17" ikke er lovlig på e46?

Takker på forhånd for hjelp og tips....

Skrevet

Har selv 7,5" x 17 foran og 8,5" x 17 bak. Men innpress hos deg er galt! I mitt vognkort står det at ved bruk av 225/45 17" og 8" felg må felg ha ET47. Her avviker du (47-38 = 9) 9 mm som er mere enn de lovlige 7,5 mm.

Skrevet

Takk skal du ha..... innpresset på felgene forklarer kanskje hvorfor bilen har en stor tendens til å spore.

Da blir det kjøp av nye felger.... :D

Skrevet

Men hvorfor ikke bare hive på de piggfrie vinterdekka bare for å få godkjent understellet? Han kan jo ikke nekte deg å kjøre med piggfri vinterdekk :D

Så når du har fått understellet godkjent er det bare å klaske på sommerdekka igjen ;)

Skrevet

Tanken har slått meg, men det virker jo veldig dumt, selvom det er sant.

Mulig det blir løsningen i første omgang, dumt å hastekjøpe felger.

Takk igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...