Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har prøvd seg på s38 3.8L i e36 her og som vet hvor mye jobb det er? prøver å finne turbo kit til s38 men virker umulig vet noen om noen kit eller er det custom som gjelder? :?

Skrevet

Hvis jeg skulle hatt turbo på s38 ville jeg brukt 3,6l som utgangspunkt heller enn 3,8l.

Hva slags turbo kit sikter du mot da ?

Kina turbo eller dyrere saker ?

Skrevet

Hei, Abbath her og jeg holder på med dette prosjektet i sammen. Har en S38B38 med girkasse på handa til en MEGET rimelig penge. Så derfor vi lurer på om noen har erfaring med å turbokonvertere/ sette den i en e36 coupe (Tror det ville bli et ganske sjeldent bygg?) Når det gjelder turbo så må vi se hva lommebøkene strekker til, men blir smidd bunndel og ganske bøs topp sånn at man kan dra det helt ut etter hvert. Drømmen er 600whp. Vet ikke hva B36`en ligger på, men motoren vi har på handa (B38) Skal vi få for mellom 10-15k med girkasse (motoren fungerer helt fint) Ser s50 motorene ligger jo på rundt 30k. s50b30 er jo helt klart det beste alternativet når det gjelder både turbo og passer jo rett i bilen vi skal bruke, men jo mere som går til innkjøp av motor, jo mindre blir det til gromdeler...

Skrevet
Hei, Abbath her og jeg holder på med dette prosjektet i sammen. Har en S38B38 med girkasse på handa til en MEGET rimelig penge. Så derfor vi lurer på om noen har erfaring med å turbokonvertere/ sette den i en e36 coupe (Tror det ville bli et ganske sjeldent bygg?) Når det gjelder turbo så må vi se hva lommebøkene strekker til, men blir smidd bunndel og ganske bøs topp sånn at man kan dra det helt ut etter hvert. Drømmen er 600whp. Vet ikke hva B36`en ligger på, men motoren vi har på handa (B38) Skal vi få for mellom 10-15k med girkasse (motoren fungerer helt fint) Ser s50 motorene ligger jo på rundt 30k. s50b30 er jo helt klart det beste alternativet når det gjelder både turbo og passer jo rett i bilen vi skal bruke, men jo mere som går til innkjøp av motor, jo mindre blir det til gromdeler...

Meget fin pris på motor og gir! Ville satset på total overhaling og smidde råder og stempler. Pyramide/o-ringet blokk og et skikkelig sprut. Kommer selvfølgelig massevis av andre nødvendige deler i tilegg. Søk litt rundt her og på www.pure-pf.com ang turbokonvertering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...