Gå til innhold

Elektrisk, hengerfeste E39

tovik
 Share

Anbefalte innlegg

Har montert ett avtagbart hengerfeste på bilen min, med komplett ledningsnett. Ledningsnettet er ett slikt som kobles inn på baklyktene, i tillegg til + og -, og har en modulboks som skal lure check kontrollen.

Problemet mitt er at jeg ikke får bremselysene til og fungere.

Alt annet av lys virker, men ikke bremselysene.

Noen som har en ide va årsaken kan være?

Har også en ledning til overs, som jeg ikke finner ut hvor den skal. Det er en enkel blå ledning, med grønn ring rundt med jevn avstand. Mener det er en lilla stripe på den også. Kontakten er hvit, og den når til området mellom reservehjulsbrønn/batteri.

Noen ideer om denne?

MVh

Tor-Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det originalt BMW ledningsnett?

Jeg monterte avtagbart hengerfeste med originalt bmw ledningsnett på min, da var det en kontakt til hver baklykt samt en enkel blå ledning (med noen ringer/stiper mener jeg, men husker ikke helt) som jeg trakk fram til lysmodulen (ligger i A stolpen på passasjersiden) og satte inn i kontakten til lysmodulen. Kan hende det er noe lignende på din, men at du har en slik kontakt bak i bilen?

Om det er originalt bmw ville jeg hørt med en BMW forhandler, jeg fikk tak i beskrivelsen min på den måten. Den enkle ledningen brukes vistnok til overføring av feilkoder, lampevasling, tåkelys og ryggelys (så tåkelys og ryggelys ikke skrus på på bilen når du har en henger med de lampene på tilkoblet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , viss noen har koblingsjema er jeg også veldig interessert da vi skal montere ett brukt feste der ett par ledninger er klippet av.

Dette er ett hengerfeste med tilkobling i lykter og egen modul som ivertfall er merket med BMW så tror det er orginalt.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke manualene med meg nå, er bortreist halvannen uke, men om du fortsatt er interessert etter det så kan jeg se om jeg finner de hjemme. Har manualer på noen forskjellige typer moduler. Ellers så kan du jo prøve å få lurt noe ut av en bmw forhandler, jeg fikk det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det originalt BMW ledningsnett?

Jeg monterte avtagbart hengerfeste med originalt bmw ledningsnett på min, da var det en kontakt til hver baklykt samt en enkel blå ledning (med noen ringer/stiper mener jeg, men husker ikke helt) som jeg trakk fram til lysmodulen (ligger i A stolpen på passasjersiden) og satte inn i kontakten til lysmodulen. Kan hende det er noe lignende på din, men at du har en slik kontakt bak i bilen?

Om det er originalt bmw ville jeg hørt med en BMW forhandler, jeg fikk tak i beskrivelsen min på den måten. Den enkle ledningen brukes vistnok til overføring av feilkoder, lampevasling, tåkelys og ryggelys (så tåkelys og ryggelys ikke skrus på på bilen når du har en henger med de lampene på tilkoblet).

Det er ett originalt ledningsnett ja.

Kan jo være at den skal fram til lysmodulen. Det ble tatt ut av en identisk delebil, så kan jo hende at den kabelen var trukket fram i lysmodulen, også var det bare en plugg bak. tror du det kan være årsaken til at bremselys ikke fungerer på henger? får heller ingen feilmelding på lysene.

Har du eventuelt noen oversikt om hvor på lysmodulen dette skal kobles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det samme årstall/måned også? Er nemmelig forskjell på ledningsnettene avhenig av år/måned også. Mener jeg har det hjemme, men er bortreist i halvannen uke, så får ikke sjekka noe før det ihvertfall :\

Kan godt hende det er derfor de ikke fungerer ja, fungerer ryggelys og tåkelys? Kan jo hende at bremselyset på bilen blir koblet ut når man har på henger? (Og bare bremselyset på hengeren brukes)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke manualene med meg nå, er bortreist halvannen uke, men om du fortsatt er interessert etter det så kan jeg se om jeg finner de hjemme. Har manualer på noen forskjellige typer moduler. Ellers så kan du jo prøve å få lurt noe ut av en bmw forhandler, jeg fikk det :)

Hei ,jeg venter gjerne jeg , ikke hastverk på montering enda da fanger må lakkeres først.

Hilsen

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...