Blyfri Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Har en m20 525 stående hjemme jeg tenkte jeg skulle lage litt "morro-bil" av, så har sett litt rundt på ebay etter billige turbokit. Men på alle m20 kitene jeg finner står det at det er til 3-serie, tenkte derfor jeg skulle høre om noen vet hvordan det evnt. skulle passe på en 5-serie. Sett litt på dette, mest pga. prisen: Bmw 1984-1991 demon turbo kit - ebay.com Føler meg rimelig trygg på at dette ikke er det mest holdbare du får tak i, men tenker som så at en 230 hester burde det vel klare uten å bytte stempel. Og i en ribbet e34 må vel det gå ann det og:) Håper noen kan komme med litt innspill, kanskje en link til et kit som passer om dette ikke gjør det?
|Ole| Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Dette funker fint til å fyre 230hk, turboen fungerer lenge av egen erfaring så lenge du kjører med filter. Grenrøret holder men smart å lage til støtte på det
MotorViagra Skrevet Mai 28, 2010 Skrevet Mai 28, 2010 Dette kittet er ikke så dumt, men etter det jeg kan se mangler det wastegate på dette kittet. Og skal man sette på ekstern wg på dette grenrøret må du være forsiktig pgs tykkelsen på godset. Brenner fort hull. En annen ting som ikke følger med er slanger til å fra turboen, de koster også penger. Den vifta er bare å kaste du klarer å blåse mere med lungene dine En bekjent av meg har bestilt et slik kit en gang så veit litt om disse, pluss at våres er ikke så langt unna men følger med mere som man trenger da.. En annen ting som mange glemmer er. Får å få mere hk må man ha mere bensin. Noen klarer seg med en BTR, men motoren går som regelt veldig magert vis du sjekker på en bbl. I tillegg er tenningen gangske høy orginalt, men går som regel greit opp til 0,5 bar. Mange kjører også med veldig gamle bensinpumper som ikke orker så mye mere, så ender som regel med at man må kjøpe en ny bensinpumpe og. Det kommer bestandig ting du må kjøpe i tillegg, men mange lærer dette på den harde måten desverre Kittet passer e34 og, det er plassproblemer med grenrøret. Det tar i oljefilteret, men er en grei sak å fikse det problemet. Skal du kjøpe dette kittet anbefaller jeg deg endten turbochip og større dyser. Evt datasprut og større dyser. Kan fint hente ut ca 300hk på en orginal m20b25, så lenge den er justert riktig. Vi selger også turbokit, men er desverre en del dyrere enn dette, men følger også med deler som vi mener er rellevante
Blyfri Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Skrevet Mai 31, 2010 Takker for innspill;) Skal ikke se bort ifra at det kanskje blir ett slikt kit;) Usikker om det blir m5 understell og skilt eller om det blir bur og 4-punkts banebil:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå