Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Då har eg bestemt meg for å bygge turbo i min e34 525i med m50b25 motor. Har sett på to forskjellige kit, derav ett fra ebay og ett fra motorviagra.no fant da dette:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1992-199 ... 27ac26c2dd

og dette http://www.motorviagra.no/index.php?pag ... 1&Itemid=1

Lurer da på følgende:

Er begge desse kittene helt komplett? noe mer som trengs? hvordan er kvalitet? erfaringer? passer turbo-kittet fra ebay på min motor? lang leveringstid når en kjøper fra ebay?

Skrevet

kan anbefale motorviagra. ingenting heter turbo kit, det vil alltid kreve at du lager ting og tilpasser ting, diverse koblinger trengs osv det blir dyrere enn du tror.

Handler du av motorviagra kan jeg garantere at du vil oppleve god service og god support, for hjelp vil du trenge :P

send han en pm og hør på alternativene, skal du ha sprut? chip? nye lager osv? dekomprimere? masse faktorer og ta hensyn til

Skrevet

m50 kan man hente masse av, jeg hadde heller lagt ned litt penger i styrsystemer, så du har kontroll.

har man motor til 150.000 men ikke kontroll over tenning osv brenner man fortsatt fort nok hull i stemplet.

trenger ikke gjøre stort med den motoren der for og få den effekten, send pm til motorviagra

Skrevet
Kimmit bl.a selger bolt on datasprut til M50. Funker absolutt bra nok.

Jepp te 7000.

Jeg kjøpte WAR chip av millerperformancecars til mitt 518i turbo proskjekt til 2200.- som er fullt programerbar via bærbar pc. får se om det duger.

Bygge turbo er ikke bolton. som de andre påpeker. masse tilpassing og mekking. må ha sveise apperat eller komis med det. mye små ting som koster penger.

viewtopic.php?f=11&t=144894

Menn det er kjempe gøy og mekke bil særlig med turbo, så stå på.

Jeg hadde lagt litt penger i turboen, grenrøret og motorstyring.

kan fint kjøre 0,5 til 0,7 bar på orginal motor med rette motor styring.

Skrevet

Ser bra ut dette prosjektet ditt, har lest mye om turbobygg for å tilegne meg litt mer kunnskap :)

Når det gjelder sveising å slikt så har eg rimlig god kunnskap da eg jobber med rør og sveising av det meste av rørtyper. har og tilgang til det meste av slanger, koplinger, rør osv.

ser frem til å begynne med noe slikt. Får starte meg prosjekttråd når eg får bestilt det jeg trenger.

Men større dyser er vell og en fordel eller?

å så skal eg bytte clutch og utløserlager i kommenden fremtid, noen som har tips til nåke so tåle litt? noe annet jeg skal se etter/bytte når jeg fust har det ute?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...