tofter Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Hver gang jeg har vært på langtur med bilen begynner det å nappe forferdelig når jeg slurer i gang fra første gir. Kommer mer og mer jo lenger jeg slurer. Merker ingenting mellom de andre gira, og slurer ikke av seg selv under noen omstendigheter. Hva kan dette komme av? Varm clutch bare? Eller slitt kanskje? Noe jeg kan gjøre mot det? e34 520 m50b20 94 mod.
Rally Kalle Skrevet Juni 12, 2010 Skrevet Juni 12, 2010 Sliter selv med noe som napper, første jeg tenkte var også clutch. Skjer hvis jeg kjører i 3 for eksempel med ca 1500 rpm. Da rykker det fremover. Aner ikke om det er clutchen. Kan det være de fjærene som er i lamell plata ?
tofter Skrevet Juni 12, 2010 Forfatter Skrevet Juni 12, 2010 Hvis det er de fjærene burde det problemet være der hele tiden? Hos meg skjer det kun når jeg slurer i gang fra første gir og når bilen er varm, helst etter langturer.
Scampi Skrevet Juni 13, 2010 Skrevet Juni 13, 2010 E36 er kjent for å få litt napping ved varm clutch, f.eks. ved bykjøring noe jeg har opplevd selv. Det kan være det.
tofter Skrevet Juni 14, 2010 Forfatter Skrevet Juni 14, 2010 Da er det sikkert noe lignende på min e34 ja. Men det er det vell ikke så mye å gjøre med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå