Bmw101 Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Har en 520 97 modell, kjørt 200 000km. Opplevde problemer forrige uke med at temp. må motoren bevegde seg mot varselnivå. Gått tom for hva det kan være. Det jeg har gjort er at jeg har fylt flere liter kjøleveske, Byttet følgende sist uke; Vannpumpe Termostat/termostathus Det lekker et eller annet sted, og lurer på om det er i fra ekpansjonstanken? Er det vanlig med lekkasje? Ikke lett å se nøyaktig hvor det lekker. Har lufta kjølesystemet. Kan det være toppen som har gått?
painkiller Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Kan være ekspasjonstanken, pleier å lekke i bunn av den og det kan være radiatoren som har sprekt mellom radiator og ekspasjonstank, bytter en del radiatorer på e39. sjekk også at viskosen på vifta di er hel. Sikkert ikke toppen, hvis du ikke har kjørt motoren drit varm. Se om du finner lekkasje først, evt sett trykk på kjølesystemet.
AutoMartin Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Du ser det fort på oljen om vannet forsvinner dit gjennom en ødelagt topp. Oljen blir grå og ofte klumpete og seig.
Bmw101 Skrevet Mai 29, 2010 Forfatter Skrevet Mai 29, 2010 Forklarte meg dårlig når det gjaldt lekkasjen. Som sagt fyller jeg flere liter kjølevæske, kjører avgårde og ser at det lekker godt, du kan se stripa følge bilen.. 10 min etter flyr tempen høyt over normaltemp (midtpunktet). og da er det bare å skru av motoren. Kjører seff ikke bilen noe mer. Viskosevifta er hel, men ser ikke ut til å gå i "maksstyrke". Noen som veit om det er helvete å få løs ekspansjonstanken? Takker for svar.
Bimmerlars Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Nei, det er ganske så enkelt Skru av venstre radiatorfeste. Skru av de to torxskruene og lufteskruen(tror jeg) så drar du rett opp. Kan sitte godt så fint med en slik "runker" med innvendige haker.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Ta å parker bilen din for om du fortsetter på dette viset blir du å kjøre både toppakninga og toppen til svartens. Høres ut som om du har fått lekkasje mellom ekspansjonstank og radiator. Jeg er litt usikker på hvordan radiator som er på din bil, men jeg trorat du må bytte hele radiatoren.
Samaraiuz Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Vel, du kan jo alltids ta å lese tråden min om du gidder, fant ut av det til slutt:) viewtopic.php?f=1&t=109320
stian1990_2 Skrevet Mai 29, 2010 Skrevet Mai 29, 2010 Jeg hadde samme problem, da var det hull i ekspansjonstanken.. Ser ut til at dette er vanlig dessvære på e39
Bmw101 Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Skrevet Mai 30, 2010 Skal kjøpe ny ekspansjonstank til uka og bytte den. Får satse på at det hjelper å bytte den
Bmw101 Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Skrevet Mai 31, 2010 Vel, du kan jo alltids ta å lese tråden min om du gidder, fant ut av det til slutt:) viewtopic.php?f=1&t=109320 Takk for link. Var mye nyttig informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå