Gå til innhold

Temperatur på motor til værs - E39, hva kan det skyldes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520 97 modell, kjørt 200 000km. Opplevde problemer forrige uke med at temp. må motoren bevegde seg mot varselnivå. Gått tom for hva det kan være.

Det jeg har gjort er at jeg har fylt flere liter kjøleveske,

Byttet følgende sist uke;

Vannpumpe

Termostat/termostathus

Det lekker et eller annet sted, og lurer på om det er i fra ekpansjonstanken? Er det vanlig med lekkasje? Ikke lett å se nøyaktig hvor det lekker.

Har lufta kjølesystemet.

Kan det være toppen som har gått?

Skrevet

Kan være ekspasjonstanken, pleier å lekke i bunn av den og det kan være radiatoren som har sprekt mellom radiator og ekspasjonstank, bytter en del radiatorer på e39. sjekk også at viskosen på vifta di er hel. Sikkert ikke toppen, hvis du ikke har kjørt motoren drit varm. Se om du finner lekkasje først, evt sett trykk på kjølesystemet.

Skrevet

Forklarte meg dårlig når det gjaldt lekkasjen. Som sagt fyller jeg flere liter kjølevæske, kjører avgårde og ser at det lekker godt, du kan se stripa følge bilen.. 10 min etter flyr tempen høyt over normaltemp (midtpunktet). og da er det bare å skru av motoren. Kjører seff ikke bilen noe mer.

Viskosevifta er hel, men ser ikke ut til å gå i "maksstyrke".

Noen som veit om det er helvete å få løs ekspansjonstanken?

Takker for svar.

Skrevet

Nei, det er ganske så enkelt :)

Skru av venstre radiatorfeste. Skru av de to torxskruene og lufteskruen(tror jeg) så drar du rett opp. Kan sitte godt så fint med en slik "runker" med innvendige haker.

Skrevet

Ta å parker bilen din for om du fortsetter på dette viset blir du å kjøre både toppakninga og toppen til svartens. Høres ut som om du har fått lekkasje mellom ekspansjonstank og radiator. Jeg er litt usikker på hvordan radiator som er på din bil, men jeg trorat du må bytte hele radiatoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...