Gå til innhold

Noen som har hatt knirkende bærebro på e39?

2maz
 Share

Anbefalte innlegg

Oppdaget at bilen min knirker over dumper, og når jeg trykket den opp og ned så knirket den MYE! Etter en del inspisering med lytting, føling og eksperimentering med smørespray kom jeg frem til at det er bærebroen det knirker på.

Hadde veldig lyst til at det skulle være denne "knirkeforingen", men det ser ut til at det ikke er den. Men en av de to som sitter på motstatt side av broen. Føltes i hvertfall slik når jeg holdt på den, mens bilen gynget,

Så da lyder egentlig spørsmålet. Går det an å skifte disse? Eller er det da jeg har en ødelagt bærebro? Bekymrer meg at jeg ikke finner disse foringene på koed, gs eller schmiedmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten helt sikkert kuleledd bak som knirker de sitter i nede på bærebroen. Hadde slik på min tidligere E38 som har akkurat samme opplegg og det knirket noe jævlig etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirkelyden er aller mest sannsynlig fra denne:

billede.asp?x=105&billede=3677_1_53759.jpg&map=1

Dette er den nedre, ytre foringen på bærebroen. Den sitter ved siden av foringen som heter Integraleddet, som ser slik ut:

billede.asp?x=150&billede=3677_1_54846.jpg&map=1

Foringen er litt tricky å bytte, da den sitter i en presspasning med aluminium mot metall. Den er dog i dyr i innkjøp, og man kan klare å bytte den selv.

Kjøpes her blant annet:

https://www.koed.no/2.1.asp?kattype=e39&katstate=nyt&undermenuid=9&menulinkid=24&page=1#boksanker_3677

Dette er forresten veldig vanlig foringsbytte på en E39, så du trenger ikke å bekymre deg for at det gjelder kun deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirkelyden er aller mest sannsynlig fra denne:

billede.asp?x=105&billede=3677_1_53759.jpg&map=1

Dette er forresten veldig vanlig foringsbytte på en E39, så du trenger ikke å bekymre deg for at det gjelder kun deg :)

Dette er vel den berømte knirkeforingen. Har lest meg litt opp ang bytte av den. Hadde vært veldig kjekt å prøve å bytte den først siden det virker ikke som om folk har hatt problem med knirking i de jeg først trodde. Bærebro blir jo fort over 4000,- hvis jeg skal bytte denne.

Prisene til koed var jo ikke noe å si på. Halve prisen av GS jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...