Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Da jeg for første gang skal bytte ut dysene, er spørsmålet på hvordan jeg gjør det, på en mest effektiv måte. Både det og få dem ut, og sette inn igjen.

Hadde vært fint med bilder, om noen skulle ha det tilgjengelig.

vpf48qlgzksb0hx7xcih.jpg

3dve7maezl9aj67g9a0z.jpg

e1nqj7zo0jax91swltds.jpg

Takker for svar.

Mvh

Bent

Skrevet

det er bare å løsne de 4 skruene som fuelrailen er satt fast med ned i innsuget, vippe ut ett klips over hver dyse og dra ut fuelrailen(den svarte "røret" over dysene.. regn med å mptte bruke skrutrekker for å vippe det av.. det samme må du nok gjøre med dysene for å få di ut av innsuget også...

for å få inn de nye dysene så ha litt olje på o-ringene og sett dysene inn i fuel railen først også neddi innsuget

Skrevet

Takk Morten.

Da har jeg en prossedyre og følge, og det er greit, når man gjør noe slikt for første gang.

Og siden det ikke ble noe gasspjeld, renset jeg opp det jeg har. Og det ble bra. Fikk byttet tomgangsregulatoren og justeringsenheten for tomgangen samtidig. Så nå går den penere på tomgang.

3etdtxd98qfre7mn6uao.jpg

qox0uy2ng9ofjlvhj7d7.jpg

a08ajybzzp5zxhnvjxge.jpg

69brxool9rky3fewapnr.jpg

dq738j86k8i07mjba1zu.jpg

Mvh

Bent

• 1 month later...
Skrevet

Hei

De nye dysene på cc200 jeg satte inn, fungerte dårlig på min motor. Så måtte nok sette tilbake de gamle på cc247, og nå går den som et uvær, he-he, med automat. men suger bensin som en svamp. Blir mye bykjøring, og er ikke lett på gassen akkurat, Så den ligger jevnt på 2 liter pr. mil. Tidligere hadde jeg et problem med at bilen gikk for fet. Men etter og ha byttet luftfilter systemet, har den sluttet med det. Så det tydlig før bytte av luftfiltersystemet, at det la seg mye fete sotpartikler på støtfanger. Men det er det slutt på.

Som man ser av bildet under, får den godt med luft nå.

3cd8ykyir5j8hxd7pcdo.jpg

Og om spørsmål jeg hadde tidligere vedr. lav ohm og høy ohm har noe og si, har det ikke det. Så lenge bilen starter og går som den skal. Er det ingen fare for at styringsenheten skal ryke.

Mvh

Bent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...