djscream Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Datasprut, er det noe å hente på orginal motor, eller er det bare når man har noe ekstra som turbo, eller en større maskin.. takker for det som skulle komme av svar.
Eivinos Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Jeg trur at det skal gi en del hk. Også med noen større dyser så skal det vel bli bra! Det er det jeg har hørt ihvertfall..
|Ole| Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Datasprut, er det noe å hente på orginal motor, eller er det bare når man har noe ekstra som turbo, eller en større maskin.. takker for det som skulle komme av svar. Man kan hente ganske mykje ved montering av datasprut på original motor, kor mykje veit eg ikkje. Må selfølgelig mappes av nokon som har peiling
LianLi Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Tviler på det er så mye å hente på en sugemotor f.eks. Blir vel det samme som å chippe/mappe biln? Men at det er kjekt å ha er det vel ingen tivil om da man har mange muligheter til å justere software etter man har gjort noen mods
Morty999 Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 jeg trudde også ikke att det var mye å hente på orginal motor.. men det var det! fyttihelvette... jeg monterte haltech på min m30b34. som gikk direkte dårlig med orginal motorstyring. fikk justert dete relativft bra og den gikk ENDEL mye bedre.. tipper jeg fikk hvertfall 20-30hk. + att bilen brukte mye mindre bensin og mye mer lettkjørt.. motoren trivdes mye bedre virket det som også
|Ole| Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Tviler på det er så mye å hente på en sugemotor f.eks. Blir vel det samme som å chippe/mappe biln?Men at det er kjekt å ha er det vel ingen tivil om da man har mange muligheter til å justere software etter man har gjort noen mods Dei som har peiling klare nokk å dra 50hk ut av en original motor, har hørt rykter om slikt før...
Wendel Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Her kommer det nok også veldig ann på hvilken orginal motor man skal justere på.. En vanlig 1.6l som sitter i bmw e36 vil det nok ikke være no særlig å hente ut av, men en stor motor som f.eks m30b34 som Morty999 nevnte her vil det nok være mye enklere å få ut litt ekstra av..
|Ole| Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Her kommer det nok også veldig ann på hvilken orginal motor man skal justere på.. En vanlig 1.6l som sitter i bmw e36 vil det nok ikke være no særlig å hente ut av, men en stor motor som f.eks m30b34 som Morty999 nevnte her vil det nok være mye enklere å få ut litt ekstra av.. En vesentleg del eg ikkje fekk med meg
powerfulglenn Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Hei jeg låner tråden litt jeg vist det er greit Hvor mye koster det?
ehrnst Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 kommer an på sprutet du skal ha fra 3 til ubegrenset
powerfulglenn Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 kommer an på sprutet du skal hafra 3 til ubegrenset Ok takk for svar
Gjest Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 her var det mye tull.. "datasprut" er i prisnippet det som sitter på alle biler med elektronisk innsprut. forskjellen er at når du kjøper et datasprut trenger du ikke software og emulatorer til hundrevis av tusen for å finne mappene, for så å måte knote med checksums osv etterpå. på en original motor, hvor verdiene allikevel ikke ligger sinnsykt langt fra det originale, vil du kunneoppnå akkurat det samme ved å mappe org styreenhet som med datasprut. det er først når verdiene du vil ha ligger utenfor det du greier å korrigere de originale mappen til at du trenger datasprut, som f.eks ved turbo. at morty kjente stor forskjell på sin er jo ikke så rart, det er jo en motor man fint kan dra ut omtrent det samme om man mapper original softwaren likt. forksjellen er bare at det er få som har utstyr til å gjøre dette, og de som har vil bare ta ut litt, i frykt for å få et motorras på navnet sitt.
Morty999 Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 fortsatt så er orginal "masseprodusert" og ikke til hver enkelt bil/motor.. så de har safet masse på alt som kan for att ting skal virke 500 000km ++ med muligheten til å mappe DIN egen motor så får du opptimalisert den bedre og ergo har du en bedre motor...
Gjest Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 mappene er masseprodusert ja. det er jeg helt enig i. men det er ikke om du har datasprut eller ikke som er avgjørende, du kan ha "de samme" mappene i det originale systemet, men en har da normalt ikke utstyr til å gjøre dette selv.
Morty999 Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 er ikke sikkert man kan få det like bra som med ordetlig datasprut heller... dessuten er det VELDIG sjedent man får kommet inni orginale hjernen å få mappa om den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå