nicoloco Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Hei folkens. Ny eier av en gammel e36. Skal montere fjernstyring til sentrallåsen, lurer derfor på om noen vet hvor styringsenheten til sentrallåsen ligger i denne bilen. Er en sedan.
KrHeLl Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Hvilken årsmodell er bilen? Edit: Grattis med ny bil foresten. ta en kikk her: DIY - Trådløs sentrallås E36 oppkobling mot ZKE IV Modulen
nicoloco Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Skrevet Mai 30, 2010 Hvilken årsmodell er bilen?Edit: Grattis med ny bil foresten. ta en kikk her: DIY - Trådløs sentrallås E36 oppkobling mot ZKE IV Modulen Takk for det, jeg er kjempefornøyd av en eller annen grunn!! Det er en 95-modell med 253000 på klokka, men den virker ikke sliten på noen måte. Takk for linken, sjekker den ut!
nicoloco Skrevet Mai 30, 2010 Forfatter Skrevet Mai 30, 2010 Vil det ikke fungere å kople seg direkte på denne? Tenker typ lås, lås opp og horn, det er jo kun det jeg trenger. Eller hur? =)
KrHeLl Skrevet Mai 30, 2010 Skrevet Mai 30, 2010 Hvis du har denne så burde det gå fint an å bruke denne i stedet.
nicoloco Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Skrevet Juni 2, 2010 Takk for veiledningen, men det ble gjort på en litt annen måte. Beskriver min fremgangsmåte litt enkelt. For å bringe det på det rene så hadde ikke vi dioder når vi koplet, ei heller relè, så det ble med at bilen ikke dødlåser annet enn når jeg trør nøkkelen i hullet og vrir om en ekstra gang. I tillegg kunne jeg ikke kople meg via nødblinken da jeg ikke hadde et relè for å omforme den positive pulsen fra sentrallåsenheten til en negativ for å kople på nødblinken. Anyways: -ZKE IV koplet fra, så hooket vi oss på pin 4 og 17. Pin 4 låser opp og pin 17 låser bilen. Dersom man leser koblingsskjemaet til bilen finner man ut at disse er input-pinner, så man ødelegger ingenting ved å gi dem en kort 12v-puls. Disse koplet vi rett på enheten som fulgte med fjernstyringskittet. -Strøm og jord hentet vi fra noen feite kabler på nabopluggen, husker ikke nummeret på disse med den ene var sort og den andre var rød med litt gule flekker på. -Dro 2 kabler frem til sikringsboksen og koplet dem på hver sin side på blinkelysreleet slik at alle 6 blinklysene blinker når jeg åpner og lukker -Ferdig! Enkelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå