Eksos Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Har M40 hydrauliske løftere? Sliter med at motoren min tikker stygt like etter oppstart. Dette skjer ikke alltid, og kan komme og gå litt.. Etter litt kjøring høres motoren helt fin ut, kammen virker ikke slitt som på mange andre M40 motorer.. Hva kan forrårsake dette? Har temmelig ny olje og filter (3000km), ikke noe kjempemerke, det var vell "Cardic" 10w-40 fullsyntetisk som ble brukt..
Remi85 Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Har hatt dette på mange eide biler med hydrauliske ventilløftere. Etter det jeg har hørt er det bare oljetrykk som bygges opp.
Efen Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Tror ikke det er noe å være redd for. Det blir som oftest sånn rett etter man starter opp motoren til motoren har fått riktig oljetrykk. Det skal ikke tikke når du kjører eller har latt bilen stått litt på tomgang. Hvis det tikker utenom akkurat når du starter opp er det noe feil. Da er det nok at det er for lite olje. Men siden du har ny olje så skal det ikke være det som er problemet.
Eksos Skrevet Mai 31, 2010 Forfatter Skrevet Mai 31, 2010 Kan sette meg i bilen å kjøre, tikkingen kan til tider vere der i opptill ett par minutter.. Men det er ikke alltid tikkingen er tilstede, kunn av og til.. Er ikke direkte redd for at motoren min skal gå rett vest, men synes synd på den lille fireren som tydeligvis ikke får den smøringen han fortjener
Remi85 Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Dette hørtes ikke rett ut. Mine erfaringer varer i 5 sek... Bytting av hydrauliske ventilløftere er mye jobb. Det kan være nok å oppskimse. Det er nettopp dette du må gjøre.
AutoMartin Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Dette hørtes ikke rett ut. Mine erfaringer varer i 5 sek... Bytting av hydrauliske ventilløftere er mye jobb. Det kan være nok å oppskimse. Det er nettopp dette du må gjøre. Kan du utdype hvordan man oppskimser? Min m40 tikker også
Efen Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 For å shime den opp Man må hvertfall av med Kammene. Men husker ikke om man må bytte ventilløfterene og sette på større eller om det går an å bare sette på en type shive.
Eksos Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Skrevet Juni 1, 2010 Idag var det ikke noe tikking.. Når motor først har fått litt varme i seg er det ikke noen lyder uansett om den har stått 3-4 timer.. Hvilken olje er annbefalt på de her bilene? Kjører jeg kanskje med feil kvalitet/tykkelse på olja?
AutoMartin Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Ifølge Haynes anbefales 15w-40 olje. Har motoren gått litt, 200000+ så anbefaler jeg deg å bruke denne typen. Mange vil nok si at syntetisk og tynnere olje er bedre, men på slitte motorer er litt tykkere mineralolje å foretrekke, syns jeg.
Dekkbrenneren Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 jeg tror jeg faktisk ville gådt for qmi behandling, innvendig motorrens og derretter hiver du på qmi motorbehandling eller hva det nå heter, har selv positive erfaring, vett også andre har det. Men gjør dette når du skifter olje...
MLeo Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Så vidt jeg har forstått kan det hende at oljetrykksrøret som går opp til toppen og det som går over kammen delvis kokser igjenn noe som hindrer at nok olje kommer til ventilløfterne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå