2maz Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Noen som har vært borti plystring ved bare litt gasspådrag. Holder jeg gassen på et bestemt punkt kommer det en plystrelyd(pipelyd) fra motoren. Gir jeg på litt til så er det vanlig motor dur. Er konsekvent på samme punktet. Noen som har opplevd lignende? Eventuelt vet hva jeg kan bytte av deler for å få det vekk.
arntfinn Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 jeg har også en plystrelyd på min e36 323 men den er fra 1000-4000 omdreininger ca.,., høres nesten ut som elektronikkstøy?? håper noen vet noe om dette??
Fliid Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 Sjekk utåndig på motor. Start motor, skru av oljepåfyllingslokk. Kommer ulyden da såer det garantert tett utånding / ventilen mellom toppdeksel og bunnpanne er i stykker.
2maz Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Skrevet Juni 1, 2010 Min er uansett turtall. Kommmer bare an på pådraget. Litt mer gass ingen lyd, tilbake litt og lyd kommer tilbake. Skal sjekke litt på det i helgen.
myrvoll_90 Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Min er uansett turtall. Kommmer bare an på pådraget. Litt mer gass ingen lyd, tilbake litt og lyd kommer tilbake.Skal sjekke litt på det i helgen. har samme på min... men kan være ætter at eg har montert uorginalt filter?(powerfilter)
2maz Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Skrevet Juni 1, 2010 Jeg har orginalt luftfilter.... hm. Noe muffins her
tomasb Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Har og det samme. Identisk med TS sine symptomer. Skiftet veivhusventilasjonen, og belgen til innsug, men fremdeles samme lyd. Har hatt lyden i noen år nå, og virker som lyden kommer fra området rundt/under innsuget, men klarer ikkje å lokalisere den helt... Håper noen har klart å finne feilen, siden det tydeligvis er del som har problemet...
Lars Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Hadde det samme på min bil. Bytta belgen til gasspjeldet, som er nederste del av innsugsbelgen, og plystringen ble borte. Delenr 13-54-1-435-627 .
arntfinn Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 nederste del av innsugsbelgen?? bytta innsugsbelgen i dag, men ble ikke kvitt plystringen.,.,
|Ole| Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 nederste del av innsugsbelgen?? bytta innsugsbelgen i dag, men ble ikke kvitt plystringen.,., gått over alt av vacum med startgass? vist ikkje, prøv det
2maz Skrevet Juni 3, 2010 Forfatter Skrevet Juni 3, 2010 Har og det samme. Identisk med TS sine symptomer.Skiftet veivhusventilasjonen, og belgen til innsug, men fremdeles samme lyd. Har hatt lyden i noen år nå, og virker som lyden kommer fra området rundt/under innsuget, men klarer ikkje å lokalisere den helt... Håper noen har klart å finne feilen, siden det tydeligvis er del som har problemet... Tydeligvis ikke aleine her nei. Jeg skal ihvertfall undersøke tips som har kommet her til helgen. Har foreløpig ikke merket at lyden har noe konsekvens, annet å være irriterende Finner jeg noe så skal jeg såklart legge ut hva jeg finner... og eventuelt om at jeg ikke finner noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå