Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

No er ikkje eg nokke ekspert men tipper denne er ganske stor, så skal søke en del hk for å bruke nokke så stort?

Skrevet
ikkje så mye:) tenkte ein plass mellom 500-600hk

Da kan du sikkert bruke denne, 5-600 hk er mykje :)

Skrevet

Denne vil funke bra.

Jeg hadde "lillebroren" til GTK 550 med samme .82 AR eksoshus på en 2,5L Impreza STI motor med 800 dyser.3" eksos fra turbo med racekat,

Fullt innstillt ladetrykk ved 4000 O/min (1.5 bar)

God respons.

400 hester og 530NM.

Ang hvilken tid/turtall trykket kommer på så avhenger det av flow i toppen din,valg av kammasler,løft på disse,mapping osv

Alternativet til Turbonetics GTK 550 kan være Precision,Garret GT3076R eller FP Red.

Skrevet
Denne vil funke bra.

Jeg hadde "lillebroren" til GTK 550 med samme .82 AR eksoshus på en 2,5L Impreza STI motor med 800 dyser.3" eksos fra turbo med racekat,

Fullt innstillt ladetrykk ved 4000 O/min (1.5 bar)

God respons.

400 hester og 530NM.

Ang hvilken tid/turtall trykket kommer på så avhenger det av flow i toppen din,valg av kammasler,løft på disse,mapping osv

Alternativet til Turbonetics GTK 550 kan være Precision,Garret GT3076R eller FP Red.

ja veit at toppen spiller ein stor rolle her,men anket berre på at den blei stor på 2.5 literen min. toppen er portet, å det er bra kvass kam i den.

men nå har eg handlet den turboen :)

er precision,garret bedre turboer. når det kommer til spoolup?

Skrevet

aarrghh.. fikk eit sykt bra tilbud ny på precision turbo.

men så fikk eg tak i gtk550,som kun var kjørt noen tanker med bensin til 5500kr.

er det så mye bedre,at eg bør selge gtk 550 å gå for precision?

Skrevet

Precision SC 6052RE eller Garrett GT 3076R med .82A/R,som begge er god for 600Hk er i grunn bedre turboer enn Turbonetics.Turbonetics bruker Garrett kompressor og eksoshus men maskinerer de til sin spec.

Prisen på turboene reflekterer og teknologi og kvalitet."kina turbo" er billig og man forventer kvalitet der etter,men jeg hadde ingen problemer med min turbo,ei heller har kompisen med GTK550 hatt noen problemer.

Spoolup er noe bedre på Precision og Garrett,men med en topp som er preppa og klar vil ikke en GTK være "treg".

Audien til kompisen har knall respons og er nøye mappa.

En wastegate av god kvalitet (Tial,Precision,HKS o.l) og en elektronisk boostcontroller er og å anbefale.

Men det regner jeg med at du allerede vet.:)

Har du fått en knall pris på en Precision turbo som du seriøst vurderer,kan jeg høre med en kamerat av meg som bygger en Impreza 2,3 Stroker motor om han er interessert i GTK'n.

Snakkes.

Skrevet

gtk550 er jo ingen billig turbo vel?

den koster jo 15900kr:)

pris som eg fikk på precition pt6265 ar1.06 er 9600kr, da er den flett ny. å det må da vere billig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...