skitz0 Skrevet Mai 31, 2010 Skrevet Mai 31, 2010 heisann, har en importert 540 som ble importert som delebil. nå har jeg satt i en 530 v8 3.0L motor og fiksa den totalt opp. bremser er i stand til motor og alt. men problemet er at den ikke er papir på lr noe. en kompis av meg sier at jeg kan sveise over chassi fra en 520 som er samma modell og si at den er ombygd. men vet ikke heelt. 520 er var grønn og 540 grå. noen som har tips til hva jeg kan gjøre her? og noen som vet hvor mange plasser det er plasert chassi nr ? vet om 2 med frontruta og i motoren..
Efen Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Du bør hvertfall ikke ta over chassi fra en BMW som har en annen farge. Også hvis bilen ikke har være registrert i norge i mere enn 10 år må du ut med avgifter for effekt økning. Og det er ikke gratis:p
skitz0 Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Skrevet Juni 1, 2010 hmm..janei ikke vet jeg. hva kan man da gjøre? bilen står jo der komplett, bare ikke papir på den, hehe. å betale intolling trokke jeg akkurat..det blir en del tror jeg.
Sjøbuse Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 er den ikke tollet inn eller betalt engangs avgift på den så er bilen i norge på ulovlig vis og det går under bil smuggling. Og det er meget ulovlig og kan bli jævlig dyrt for deg.
username Skrevet Juni 1, 2010 Skrevet Juni 1, 2010 Billigere å fortolle bilen, enn å betale bot+engangsavgift.
skitz0 Skrevet Juni 1, 2010 Forfatter Skrevet Juni 1, 2010 hva må til for og fortolle og ca va vil noe san koste da? :/
Runet Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Har du papirene fra da den ble importert som delebil? I så fall er du et stykke på vei. Er den lovlig tatt inn som delebil, regner jeg med det er betalt både vrakpant og moms? (har aldri tatt inn delebil, men regner med at det er logisk med vrakpant på en delebil?) I så tilfelle er det vel bare å snakke med tollregionen som tollet den inn og forklare hva du vil. Trolig må du vise den til biltilsynet først fordi de skal avgjøre om den tilfredsstiller alle krav til å registreres i Norge. Ring biltilsynet og spør hva de må ha av dokumentasjon før du møter opp og bare plager dem og kaster bort egen tid. Husk å opplyse om motorbytte. Er alt ok, får du et dokument fra BT som du tar med til tollkontoret. Dokumentet hjelper tollkontoret å vite hva den skal tolles inn etter. Etter at du har betalt ordinær kan du vise kvittering til BT, betale kr 100,- i skiltavgift og få skilt.Det blir ganske mye engangsavgift, men bilen ikke verdt noe særlig, så da søker du om "alternativ behandling" (NB: søk innen 14 dager, men du må ha skilt på bilen før du søker alternativ) som tar hensyn til bruktbilverdien slik at du trolig får tilbake mye av engangsavgiften.Trenger ikke bli mye avgift igjen. Du finner det meste av kalkulatorer på toll.no Har du ikke papirer, har du trøbbel..... da kommer du ikke forbi første visitten hos BT engang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå