endre88 Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 som det står i overskriften. har en e39 (530d) med knust motor og lurer på om e60/e61 (535d) motoren passer nedi der ? noen som har peil ?
Trond H. Olsen Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 Vil mene med 99% sikkerhet at den passer rett oppi, ettersom det er samme motoren som er brukt. (M57D30 i E39 og M57TUD30 i E60/E61) Eneste forskjell ligger vel i en extra snurrebass og noen innvendige komponenter.
endre88 Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Skrevet Juni 2, 2010 mhm det eg og tror. bare litt usikker om det en plugg and play ang ledinger osv må vel ha svits fra en e60 og då tror eg :S eller e det bare med bygg i e30 og sånne gamle biler ?
Gjest Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 motoren er relativt lik, men ikke lik. m57d30 i e39 og en m57n serie i e60. denne er ganske annerledes bygd opp. helt annen elektronikk på bilene,så vil nok slite med å få dette til å kommunisere. det lar seg gjøre, alt lar seg gjøre. men det vil blir dyrt, og du får det ikke til selv. du må ha tilgang til en del elektronisk utstyrt og være flink med elektronikk.
endre88 Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Skrevet Juni 2, 2010 har no fått mangen gamle bmwer me nyere bmw motorer til og starte. e ikke god på elektronikk men forstår meg på det haha e bil mekaniker og ja allt lar seg gjøre men gidder ikke om det e mye stress
Gjest Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 ja. men slik du stiller spørsmålet her, så tør jeg påstå at dette ikke vil gå. jeg har jobba hos bmw, og ganske mye med ombygginger og trimming av bmw og diesel. har ikke gjort den aktuelle jobben. vet om noen som kan, men ikke i norge. dette er mye stress. er jo ikke tvil om det.
endre88 Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Skrevet Juni 2, 2010 oki hehe då lir det en motor i fra e39 og litt grom deler på den då hehe. jobber på sylinderservice bergen/auto23 så allt e mulig hehe men ja takker for svar
Gjest Skrevet Juni 2, 2010 Skrevet Juni 2, 2010 aah..ok.. lykke til da vanskelig å få noe veldig mye effekt ut av den vanlige m57d30.. har enda aldri sett noen få ut mer en 280hk, det trass i nytt innsug,og eksos manifold, turbo, porting, ic, ventlifjærer, dyser, osv osv.. er ikke interessert i å selge bilen da?
endre88 Skrevet Juni 2, 2010 Forfatter Skrevet Juni 2, 2010 takk takk. off nei, har logget ut litt for mye penger på den og det e fult utstyr i den. men ja skal nokk få sprut i denne bilen og haha. får ta og snakke litt me norman (trimchip) han har no litt peil på dette her mulig eg bare sitter igang me en 535 motor hehe leker me tankene no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå