Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til å se på nybilen. Har sett på endel biler ute på finn.no.

Fant denne fine 3-serien. Og ser rimelig grei ut.

Men hvordan er det å handle fra forhandler? har ingen erfaring med forhandlere.

Hva skal jeg se etter på bmw, siden dette blir et nytt kapittel for meg.

Noe å si på denne bilen?

Skal ha en bmw som er yngre enn 2000, og må ikke ha gått mer enn 100.000km.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22685197

jpq2uyx.jpg

Skrevet

hvor mye har du tenkt å bruke på bil da?

må si e46(3serien) er finere en e39(5serien)

får mye fint i e46 med diesel til rundt 200k med m-sport å masse utstyr

se på tilsalgsforumet 3serie og e46.

Skrevet

Skal ikke ha nybil dyrere enn 130-150000. Skal si meg enig i steinar84.

er jo bare 18 år og har hatt passat, noe jeg angrer på. Det var en 1999 modell men alikavell, værre dritbil skal du leite lenge etter. derfor håper jeg på at bmw er noe som er mert slitesterke biler. :)

Skrevet

En bil yngre enn 2000 med max 100k på telleren blir jævlig vanskelig i BMW-verden,skal du overbevises skikkelig.. I alle fall om 130-150k er max. penger.

Da ryker du vel på en 316i 1,9 om du er heldig - med moderat bra utstyr.

Ellers ville jeg jenka litt på km-standen og prøvd å score en 320i fra 2001, da den 2,2l rekkesekseren i disse bilene er en udødelig maskin med fint drag.

Skrevet
En bil yngre enn 2000 med max 100k på telleren blir jævlig vanskelig i BMW-verden,skal du overbevises skikkelig.. I alle fall om 130-150k er max. penger.

Da ryker du vel på en 316i 1,9 om du er heldig - med moderat bra utstyr.

Ellers ville jeg jenka litt på km-standen og prøvd å score en 320i fra 2001, da den 2,2l rekkesekseren i disse bilene er en udødelig maskin med fint drag.

denne ? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22682991

Skrevet
En bil yngre enn 2000 med max 100k på telleren blir jævlig vanskelig i BMW-verden,skal du overbevises skikkelig.. I alle fall om 130-150k er max. penger.

Da ryker du vel på en 316i 1,9 om du er heldig - med moderat bra utstyr.

Ellers ville jeg jenka litt på km-standen og prøvd å score en 320i fra 2001, da den 2,2l rekkesekseren i disse bilene er en udødelig maskin med fint drag.

denne ? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22682991

Den var fin! Tror jeg ville kjørt en grundig sjekk av denne og ringt banken ;)

Skrevet

Den er manuell, prefacelift,så du slipper de små gaye tåkelysene (sett på Mtech frontfanger uansett,det løfter bilen til nye høyder) og ikke gått veldig langt..

IKKE kjøp den!!!!!

Send meg nummeret til selger istedenfor..

Skrevet

fint dieselforbruk på de der... etter hva jeg har opfattet har de vært preget av turbohavari...

viktig og la bilen kjøle seg ned før du stopper motoren dersom du har kjørt med mye belastning, hvis ikke kan du regne med turbobavari ganske snart...

kjøper du en 6er er det ekstra viktig og ikke gi gjernet på kald motor...

selger min 2000 530dat i august, prisantydning 160 000.- , rullet 199 000km, sikkert 203 i august:)

Skrevet
har sett litt rundt nå, bare lurer på denne bmw`n. Noen som har innspill å komme med?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22400643

Var finere, med finere interiør(tenker på dørpanelene som ikkje var særlig fine i den andre). Ser ut til at den har meir utstyr.

Ser heller ikkje so høg ut framme og nedsigen bak som den andre var.

Men en negativ ting er automaten viss du vil chippe bilen. Automatkassa tåler ikkje chipping so bra. Men om bilen går som den skal, kjem du ikkje til å tenke so mykje på chipping.

Men når bilen har gått soppass langt ville eg ha fått den naf testa.

Viss ikkje er det noken enkle ting å sjekke.

*Viktig at bilen når driftstemperatur ganske fort og ikkje synker ved lite belastning, (då er mest sansynlig termostaten på egr ventilen dårlig) for den pleier å ryke når disse bilene har gått litt.

*So må du kjenne etter om den drar jevnt og bra heile veien. Luftmengdemåleren pleier å ryke når bilen har gått soppass langt.

*Kjenn etter om den vibrerer når du bremser hardt, bremseskivene pleier å bli skeive på dissa bilane.

*So må du sjekke om alle fjærer er inntakte siden dei ofte er knekt på disse bilene.

*Høyr og etter ulyd frå eksosen og kjenn etter eksoslukt i cupeen når den går på tomgang. Flexirøret er en svakhet. Det koster 5-6000kr å bytte.

So er det viktig og la bilen gå på tomgang etter belastning på motoren for å redusere sjangsen for turbohavari.

Men etter som eg har forstått er det fleire tilfeller med turbohavari på faceliftmotoren.

Det lureste er vel kanskje å kjøpe den andre. Det er tryggere med tanke på utlegg som kan komme med diesel. Den er kvikkere og.

Skrevet

Turbohavari har i de fleste tilfeller vært forårsaket av tett veivhusventilasjonsfilter! Så den burde du påse at er byttet.

Av Pre-facelif bilene (før 2002) har dieselpumpa og LMM en svakhet, men det er ikke dermed sagt at det skal være noe problem. Har seg jo dessverre slik at de som får problemer er de som roper høyest, så jeg tror egentlig at problemene som ofte blir benyttet som skremselspropaganda ikke er så vanlige som folk skal ha det til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...