Gå til innhold

Koble opp anlegg, hjelp meg


Anbefalte innlegg

Aldri gjort det før og er sikkert teit spørsmål.

Fått tak i ett anlegg mot arbeidskraft.

det består av:

1 4? kanals forsterker

2 delefilter?

1støyfilter?

2 diskanter og noe kabelgreier, samt ett rockford fostagate element i kasse

Kobla størm og acc til forsterker, kobla så bassern inn forsterkern, så kobla jeg to ledninger med sånn aux lignende ende noe tjukkere inn i spillern, og bak til forsterkern, er det riktig? kom lyd i bassern men den var så sinnsykt lav så merka nesten ikke at den er på.

den ene boksen er det masse justeringer på osv vet ikke om det kalles støy filter eller hva det er eller hvor den skal kobles, eller funksjonen.

så har jeg 2 sånne bokser som man bare kobler mellom høytalrene eller noe.

kan noen forklare åssen jeg får opp lyden på bassern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må kansje skrue opp subben på spilleren eller forsterkeren:)

På menyen på spilleren min, stiller du subben likt som du stiler høytalerne, "subwoofer" ligger den under.

Du kan også stile volum på forsterkeren, sett alt på halvt, og gå stil deg inn til du blir fornøyd derfra=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri gjort det før og er sikkert teit spørsmål.

Fått tak i ett anlegg mot arbeidskraft.

det består av:

1 4? kanals forsterker

2 delefilter?

1støyfilter?

2 diskanter og noe kabelgreier, samt ett rockford fostagate element i kasse

Kobla størm og acc til forsterker, kobla så bassern inn forsterkern, så kobla jeg to ledninger med sånn aux lignende ende noe tjukkere inn i spillern, og bak til forsterkern, er det riktig? kom lyd i bassern men den var så sinnsykt lav så merka nesten ikke at den er på.

den ene boksen er det masse justeringer på osv vet ikke om det kalles støy filter eller hva det er eller hvor den skal kobles, eller funksjonen.

så har jeg 2 sånne bokser som man bare kobler mellom høytalrene eller noe.

kan noen forklare åssen jeg får opp lyden på bassern

Disse to (boksene) delefiltrene du snakker om, er vel til diskantene regner jeg med. Delefilter = filtrere lydfrekvenser som høytaleren skal spille. Diskant = høye frekvenser, mellomtone = mellom frekvenser ;) sub = veldig lave frekvenser

Da lurer jeg på hvilken utgang du koblet deg til på spilleren din? Har den sub utgang? (Phonokabelen du kalte for aux lignende ende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...