Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har hørt rykter om at det går ann å ta på større eksosmanifoil , større innsug og trim chip på en 528i så får man mer hk ut av det?

Stemmer dette? vill være sikker på dt før jeg handler ting tilfelle det ikke fønker.

Håper på fort svar av dere:)

Mvh Magnus Vetland

Skrevet

Viss du har en 96 eller 97 modell så har du den gamle singelvanosmotoren M52B28 og da kan du bruke innsug fra M50B25 som vil gi runt 15hk +-.

Er det en 98 modell eller nyere har du dobbelvanosmotoren M52TUB28 og da må du bruke innsug fra M54B30 pluss du må bygge om noe på gasspjeld da M54 ikke har gassvire men elektrisk spjeld, så det er noe mer komplisert på TU motoren og innsug fra M54B30 er langt mere skjeldent en innsug fra M50B25. Nå er jeg ikke bombesikker på at du må ha M54B30 innsug på TU men det iallefall slik på E46 som bare kom med TU motorn.

Grenrør og andre kammer gjør også susen.

Det skal ligge mange tråder om akkurat dette temaet her på forumet :wink:

Skrevet
Viss du har en 96 eller 97 modell så har du den gamle singelvanosmotoren M52B28 og da kan du bruke innsug fra M50B25 som vil gi runt 15hk +-.

Er det en 98 modell eller nyere har du dobbelvanosmotoren M52TUB28 og da må du bruke innsug fra M54B30 pluss du må bygge om noe på gasspjeld da M54 ikke har gassvire men elektrisk spjeld, så det er noe mer komplisert på TU motoren og innsug fra M54B30 er langt mere skjeldent en innsug fra M50B25. Nå er jeg ikke bombesikker på at du må ha M54B30 innsug på TU men det iallefall slik på E46 som bare kom med TU motorn.

Grenrør og andre kammer gjør også susen.

Det skal ligge mange tråder om akkurat dette temaet her på forumet :wink:

kom ikke TU motoren i 99 modellene da. min bil er laga juli 1998 og har M52B28.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...